Pàgina d'inici > Noticies > Tarraconense

Es presenta el nou catecisme: “Testimonis del Senyor”

El Secretariat Interdiocesà de Catequesi crea una nova eina per als catequistes que treballen amb nens d'entre 11 fins a 15 anys

l’Aula Magna del Seminari Conciliar de Barcelona ha estat avui el punt de trobada de molts catequistes de Catalunya que han assistit a la presentació del nou catecisme “Testimonis del Senyor“. Aquesta nova publicació serà la continuïtat de l’anterior llibre anomenat “Jesús és el Senyor”, per a nens de vuit a deu anys i que ara anirà seguit d’aquest nou, encarat a edats d 11 a 15 anys, per abans de la confirmació.

La presentació ha estat presidida pel bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. Sebastià Taltavull, president del Secretariat Interdiocesà de Catequesi. Aquest ha presidit la taula al costat de l’arquebisbe- bisbe d’Urgell i membre de la Conferència Episcopal Tarraconense, Mons. Enric Vives, així com amb el director del secretariat Joan Maria Amich i el delegat de Catequesi Mn. Enric Termes.

Llenguatge nou

En la seva intervenció, Taltavull ha presentat aquest nou catecisme, com una nova eina que ajudarà en aquest camí de creixement en la fe i necessària per als catequistes, que comptaran amb un mètode més original, que conté diversitat de llenguatges per arribar als nens. Tota aquella forma de comunicació amb què l’Església expressa la seva fe cap als altres.

Compta amb llenguatge narratiu, expositiu, teològic, litúrgic i de pregària que aprofundeix en l’escolta, el diàleg, i el penediment. A més a més, també hi ha imatge per a treballar els sentiments, i aprofundir en la comunicació de la bellesa.

El paper central del catequista

D’altra banda, el bisbe Sebastià Taltavull ha insistit, sobretot, que darrere del catecisme cal una actitud de diàleg per part d’aquell adult que haurà de fer arribar la Paraula de Déu als alumnes de la catequesi. Segons ha dit en declaracions, “la part central és com ha de ser el catequista, que quan tracta amb alumnes d’aquesta edat se li demana tot un canvi de mentalitat i una lectura de la realitat, una adaptació a l’interlocutor que té davant”. “Podem dir que no hi ha transmissió de missatge si no hi ha missatger, i el més important és la persona que ho diu”, ha afegit.

Jesús, eix central

En la presentació també ha intervingut Joan Amich que ha presentat l’estructura d’aquesta nova eina que organitza les temàtiques al voltant de la vigília Pasqual per oferir un camí perquè els més menuts entenguin, celebrin, i visquin la fe amb Jesús. Aquests apartats en què es divideix són: Jesucrist és la llum, Jesucrist és la paraula, Jesucrist és la veritat, Jesucrist és la vida i Jesucrist és el camí.

Oficialitat

Per la seva banda, l’arquebisbe- bisbe Mons. Joan Enric Vives ha mostrat el seu agraïment per part dels 12 bisbes de la Conferència Episcopal Tarraconense per aquesta nova publicació que ajudarà a transmetre la base del catolicisme als més petits. Per acabar, ha llegit davant de tots els presents el decret on consta com a partir de l’1 de setembre aquest catecisme es farà oficial per a totes les diòcesis amb seu a Catalunya.