Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

Es presenta el llibre “Projecte Hospital de Campanya”

El periodista Antoni Bassas condueix l'acte amb la intervenció del cardenal Omella, Viqui Molins, el Padre Ángel i testimonis d'aquesta iniciativa "d'Església en sortida"

La parròquia de Santa Anna ha acollit la presentació del llibre “Projecte Hospital de Campanya” de l’Editorial Claret. Es tracta d’un relat en què la germana M. Victòria Molins, juntament amb el rector Mn. Peio Sánchez, el Padre Ángel i tots els involucrats en la iniciativa, expliquen com s’ha desenvolupat aquest projecte d’una Església que camina cap a les perifèries.

L’acte ha estat presentat pel periodista Antoni Bassas i ha comptat amb les intervencions del cardenal i arquebisbe de Barcelona, Joan Josep Omella, la religiosa Viqui Molins, el fundador de la ONG internacional Mensajeros de la Paz i rector de l’església de San Antón de Madrid, el Padre Ángel, i diversos testimonis que han donat veu al projecte.

Antoni Bassas va obrir l’acte exposant com el llibre “recull l’empenta del papa Francesc. Concretament, quan diu: “Ja n’hi ha prou de parlar. Actuem!”. Va referir-se a la implicació de la Gna. Molins i del P. Ángel una empenta que camina en consonància a la crida que fa el Sant Pare, quan demana una “església en sortida”.

“Un regal”

“Un regal de Déu”, així descrivia la teresiana M. Victòria Molins tot el que ha suposat fer possible l’Hospital de Campanya de Santa Anna. “Una proposta que mai hauria pogut imaginar!”, exposava Molins. Aquesta va destacar com fer Església no és només dedicar-se a les celebracions sinó també “acollir”. Tal com va explicar, gràcies a l’acció d’acollir els més necessitats, ha conegut “un món diferent”. “Si no s’està al costat dels pobres, no es coneix de veritat”, explicava.

“Un somni”

En la mateixa línia, el Padre Ángel, que els ha guiat en el projecte des de la seva experiència a la parròquia de Sant Antón, va definir l’Hospital de Campanya com “un somni”. Amb un sentit “gràcies, gràcies, gràcies” va agrair “l’oportunitat” d’haver estat un dels actors del projecte. Advertint que no s’havia inventat res que Jesús no hagués fet ja, va assegurar que el fet d’acollir des d’una església “té un tast especial”. “Vénen a resar en aquest oasi d’oració, i quan veiem els acollits i els voluntaris bolcats en ajudar pensem: això és el que havíem somiat”, explicava el P. Ángel.

Testimonis

La presentació va continuar amb el testimoni del Joaquin, l’Emilio, el José, la Montse i la Tania. Tots ells, acollits i membres de la família que s’ha creat amb l’Hospital de Campanya de Santa Anna. Van explicar com trobar-se amb aquesta església de portes obertes els havia donat un cop de mà, un bri d’esperança. És el cas del José, que va arribar amb la moral “pels terres” i gràcies a l’acollida ara té una “petita feina”, una família i l’autoestima “molt més alta”. “Amb Santa Anna se’m van obrir moltes portes que creia tancades”, explicava.

Van explicar com més enllà d’un lloc d’acollida havien trobat una casa. Tal com deia la Tania, una acollida provinent d’Itàlia, tot i que ja no dormia a Santa Anna, per ella “sempre seria la seva casa”.

També van intervenir el Tomás, un dels primers voluntaris, i la Miriam, l’educadora social que acudeix per donar un cop de mà periòdicament. Tots dos es van mostrar molt agraïts pel projecte, que els ha brindat un “experiència única” i formar part d’una nova família”.

“Sortida i discerniment”

El cardenal Joan Josep Omella, present durant tota la intervenció com un oient més entre tots, va tancar l’acte. Va recordar dues paraules que sempre diu el Sant Pare que cal tenir sempre presents: “església en sortida” i “discerniment”. “El senyor ens ha donat dons i carismes i cada un els ha de posar a disposició dels altres”, va dir. Va subratllar, com tots i cada un dels presents, voluntaris, acollits i aquells que segueixen la seva vocació amb fidelitat són “únics per a Déu” i que “hem de ser únics per als altres”.

“Gràcies a tots els que esteu en aquesta actitud de sortida sempre des del discerniment”. “És així com s’humanitza”, assegurava el cardenal. “Continuem així i l’Església serà un signe de fraternitat, amor i concòrdia enmig les nostres mans!”, va afegir.