Es presenta el documental ‘Haití, un compromís recíproc’

La Fundació Nuestros Pequeños Hermanos i Mans Unides donen a conèixer el projecte d'inclusió social dirigit als nens i joves del barri més vulnerable de Port Au Prince

[MANS UNIDES] La fundació Nuestros Pequeños Hermanos (NPH) presenta la pel·lícula Haití, un compromís recíproc. L’acte tindrà lloc el proper dilluns 7 d’octubre, a les 19.30h, a l’edifici Cosmocaixa.

El documental narra l’impacte que té el treball de la fundació sobre les vides de milers de nens i joves vulnerables a Haití on treballa des de 35 anys. Ara es mostra el recent projecte impulsat conjuntament amb Mans Unides, és mostra la feina en el barri de Cité Soleil, el “slum” més pobre i violent d’Amèrica Llatina.

Acte de presentació

El documental es projectarà de manera gratuïta a Barcelona, Terrassa i Madrid. Durant la presentació, intervindrà el director de la Fundació NPH, Xavier Adsarà Grau, el Director General d’ESADE, Koldo Echebarría i Agustín Ferrer, de Familia Cooperante en Haití. També, parlarà Joan Martí i Llobet, president-delegat de Mans Unides Barcelona, per explicar la col·laboració entre les dues entitats.

D’altra banda, assistiran cinc joves universitaris i graduats, procedents d’Haití, amb l’objectiu de mostrar el treball que NPH realitza des de 1954. Una tasca centrada en transformar la realitat de més de 18.000 nens i joves a Haití, Mèxic, Hondures, Guatemala, El Salvador, Perú, Bolívia, Rep. Dominicana i Nicaragua.

Un projecte en equip

A través del documental, es mostren també altres projectes d’educació, salut, nutrició i desenvolupament comunitari que tenen èxit a Haití i quines són les claus per a aconseguir una transformació social d’impacte en la comunitat local. Entre aquests, el projecte de major impacte desenvolupat per NPH a Haití en 2018, amb la col·laboració de Mans Unides.  Es tracta d’un projecte d’inclusió social a través de l’esport dirigit als nens i joves que viuen en el barri més vulnerable i marginal de Port Au Prince, denominat Cité un dels llocs més perillosos d’Amèrica, sovint associat a la delinqüència, la extrema pobresa i l’alta vulnerabilitat.

Des de l’experiència

El programa s’ha desenvolupat en la zona on, fa pocs anys, tenien lloc segrestos express per part de grups violents anoments “gangs”. El documental inclou testimoniatges de joves haitians que han estat acompanyats per NPH al llarg de la seva infància i avui lideren els programes comunitaris. Aquests miren al futur amb esperança i seran els líders dels grans canvis que necessita el país per a sortir cap endavant.

Els valors humans com a pilar

L’audiovisual busca l’emoció de l’espectador i és capaç d’explicar la clau de l’èxit de NPH a Haití. El secret radica en la capacitat de transmetre valors positius a les noves generacions de joves d’Haití, apoderant a les comunitats, als joves líders d’Haití, des del primer moment, i com aquests es comprometen amb la societat.

Es presenta un documental per a sensibilitzar al públic sobre les bones pràctiques a Haití i sobre les possibilitats de recuperació en un país amb enormes dificultats. Per això, NPH pretén trencar els tòpics que existeixen sobre Haití en matèria d’ajuda a la cooperació. En aquest sentit, convida al públic a reflexionar sobre les imatges i els testimoniatges que apareixen, transmissors de valors positius des d’un lideratge ben exercit.

22 Octubre, 2019
La FJM inaugura el curs amb nou president i amb l’objectiu de potenciar els seminaris, accentuar la sintonització amb les preocupacions d’actualitat i ampliar la seva faceta internacional
21 Octubre, 2019
El Mes Missioner Extraordinari posa el seu punt final amb un Tren Missioner que fa parada a Catalunya i que finalitza el seu recorregut amb la Jornada Mundial del Domund