Es crea el Grup del Carmel Ecumènic i Interreligiós de Badalona

El col·lectiu s'ha presentat a la Setmana de Pregària per la Unitat dels Cristians amb l'objectiu conèixer millor les tradicions religioses

Un grup de pregària i formació per conèixer millor les tradicions religioses a la ciutat. Aquesta és la raó de ser del Grup del Carmel Ecumènic i Interreligiós de Badalona (CEIB) que aquest dilluns passat, dia 22, es va fundar a la Comunitat dels Carmelites de Badalona. El grup, promogut pel prior, Jesús Sans, arrenca amb una vintena de membres i es trobarà de manera regular el tercer dilluns de cada mes a les 20 h als Carmelites de Badalona (Carrer de Sant Miquel, 44).

El grup s’ha presentat en la Setmana de Pregària per la Unitat dels Cristians i a l’acte van ser-hi presents el director d’Afers Religiosos de la Generalitat de Catalunya, Enric Vendrell; el coordinador de la regidoria de Participació Ciutadana i Convivència de l’Ajuntament de Badalona, Rafael Crespo; i Nadia Ghulam, de l’Associació Ponts per la Pau. A Badalona està a punt de presentar-se el Mapa de les Religions actualitzat i de crear-se la Taula Municipal de les Religions.

El CEIB beu de l’escola mística carmelitana —especialment de Teresa de Jesús i Joan de la Creu— «en diàleg amb l’Església i les tradicions religioses del món i amb el tarannà de voler caminar en comunió», tal i com indica Sans. Aquest és el quart grup que es crea al conjunt de l’Estat espanyol (junt amb els de Madrid, Santander i Còrdova), una iniciativa que va néixer l’any 1996 de la mà de la laica Clara Caro.

«Estem en un moment de la història en què és molt important pregar junts. I descobrir que no són tant els espais, sinó les persones allò sagrat: dins nostre hi ha l’Esperit de Déu que habita a tot el món», assegura Sans. Les trobades tindran una mateixa estructura: pregària vinculada amb l’actualitat, formació (a partir del llibre de Jesús Sans, La pregària interreligiosa avui. Poden pregar juntes les religions?), diàleg i pregària final.

14 Juny, 2019
L’ARA i la Fundació La Caixa donen 20.000 euros a Santa Anna i a l’Hospital Sagrat Cor per la seva tasca en l’hospital a peu de carrer