Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

500 anys de les famoses 95 tesis de Martin Luther

La Comunitat Evangèlica de parla Alemanya i la delegació d'Ecumenisme de l'Arquebisbat han organitzat una vetlla pregària en commemoració a la Reforma Luterana

El 31 d’octubre de 1517, Martin Luther, professor de Teologia a la Universitat de Wittenberg, va clavar, a la porta de l’església del castell d’aquella ciutat, les seves famoses 95 tesis contra la “venda de les indulgències”. Aquest fet es considera com l’inici de la Reforma luterana i de tot el que ella va significar, al món protestant, a l’Església Catòlica i a la cultura europea.

La Comunitat Evangèlica de parla Alemanya i la Delegació Diocesana d’Ecumenisme i Relacions Interreligioses de l’Arquebisbat de Barcelona, van organitzar una Vetlla de Pregària en commemoració dels 500 anys de l’inici de Reforma luterana, el dimarts 31 d’octubre de 2017 a l’església luterana de Barcelona.

La celebració va estar presidida per Mons. Jaume González-Agàpito, delegat diocesà d’Ecumenisme i Relacions Interreligioses, el Rvd. Pastor Holger Lübs, rector de l’Església Evangèlica de Parla Alemanya i el Rvd. Mn. Ottmar Breitenhuber, rector de la parròquia catòlica alemanya de St. Albert Magnus.

A l’inici el delegat d’Ecumenisme, va dirigir unes paraules en nom de l’arquebisbe metropolità de Barcelona, Card. Joan Josep Omella. Seguidament es va iniciar la Pregària comuna en el marc del document “Del Conflicte a la Comunió”. Els moments rellevants varen ser les lectures del penediment, el símbol de la pau, els cinc compromisos i el Pare Nostre.

La part musical va anar a càrrec del Cor de l’Església Evangèlica de parla Alemanya i de l’Església Catòlica Alemanya de Barcelona i amb la intervenció, i el posterior concert, del Conjunt de Trombón de Heimsen.