Pàgina d'inici > Noticies > Parròquies

Entra a Sant Jordi de Vallcarca

A la missa solemne es farà una benedicció de roses que es repartiran entre les feligreses de la parròquia

El dia 23 d’abril a més de celebrar la festa del patró de Catalunya, a Vallcarca, la parròquia del Sant Jordi celebra la festa patronal. El rector de la parròquia, Mn. Antoni Josep Gómez organitza les activitats entre les quals destaca un espai de quaranta hores de pregària que comença el dia abans i una missa amb una benedicció de roses.

Sant Jordi heroi i màrtir

La parròquia té com a patró un dels Sants més reconeguts a nivell Europeu que va viure en època de Dioclecià al segle IV. Va ser un oficial de l’exèrcit romà que va morir màrtir per defensar la seva cristiandat. Amb els anys aquell oficial, que va morir a Israel on s’erigeix un temple en nom seu, va passar a ser el protagonista de la coneguda llegenda medieval del drac i la princesa.

Càrites i Salut

A Vallcarca la comunitat parroquial du a terme diverses activitats entre les quals destaca la recollida i el repartiment de roba i aliments que es distribueixen a més de vuitanta famílies de la zona. D’altra banda, hi ha una important tasca d’ajut als malalts de la clínica Delfos, veïna de la zona. El mateix rector i diversos voluntaris de la pastoral de Salut van diàriament a casa els malalts per assistir-los en les seves necessitats.
A més a més dels donatius i col·lectes que es fa, a la parròquia també hi té lloc l’Esplai Sant Jordi que aviat celebrarà els 25 anys i un grup de teatre al centre parroquial.

Celebració

Amb motiu de la festa de Sant Jordi es prepara per als fidels 40 hores de pregària que com explica el rector pretén “centrar la vida de la comunitat”. Amb la missa solemne que hi té lloc el dimecres, es fa una benedicció de roses que es reparteixen a les feligreses de la parròquia tal com marca la tradició.