Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

Ensenyament enceta el nou curs

El bisbe Vadell recorda al professorat que estan aquí per "l'enviament" del Senyor que els acompanya a ells i als alumnes en el seu camí

Mestres i professors han celebrat l’inici de curs de amb la delegació d’Ensenyament, aquesta primera setmana d’octubre. A la trobada, organitzada pel Secretariat diocesà d’Educació catòlica, van assistir els docents de Religió de l’Escola pública, amb el nou Director Sr. Raül Adames. El bisbe auxiliar Antoni Vadell, va presidir  acompanyat per Mn. Bruno Bérchez, Delegat diocesà d’anunci de la fe i iniciació cristiana.

L’acte es va iniciar amb la presentació del nou Director i, tot seguit, Mn. Bruno va prendre la paraula felicitant al Sr. Raül pel nomenament i manifestant la seva il·lusió de treballar junts i amb ganes d’evangelitzar i de caminar en una mateixa direcció: el descobriment de Jesús.

Oportunitat i gràcies

El Sr. Raül va tenir un record per l’anterior Delegat, Mn. Ramon Corts, agraint la seva tasca al davant de la Delegació d’Ensenyament. Després ens va fer partícips de tres somnis: el primer oportunitat d’aprendre. “Som educadors, tenim una vocació i una feina en la que ens sentim cridats”. El segon: donar gràcies a Déu pel Servei, oferint l’ajut que estigui a la seva mà. El tercer somni: Formar comunitat de professors a través de grups de treball.

Objectiu d’enviament

El bisbe Antoni va saludar els assistents de part del Sr. Cardenal i del bisbe Sergi. Va tenir paraules d’agraïment a Mn. Ramon Corts. També, al Sr. Raül per la seva disponibilitat en acceptar la nova tasca amb il·lusió. Va indicar que el Projecte d’ensenyament de la Religió “ens ve gran a tots, però estem aquí per a l’enviament”. “És el Senyor qui ens envia”. També, va recordar que l’escola és com “l’atri dels gentils”, no és una comunitat cristiana, però si el “lloc de transmissió de coneixement, d’informació”. “És l’espai de l’anunci: anunciar el Senyor, no només de paraula, sinó amb la manera de viure”.

Àngels del Senyor

Després dels parlaments, va tenir lloc l’Eucaristia d’enviament. A l’homilia el bisbe va fer molta referència a l’Evangeli dient que “El Senyor no ens deixa, som molt importants per a Ell i ens dona els àngels que vetllen per nosaltres i pels nostres alumnes”. Al final de l’Eucaristia es va lliurar la Missió als nous mestres i professors. La trobada es va acabar amb un refrigeri al Claustre del Seminari.