Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

Emotiu homenatge a Mossèn Ignasi Armengou Sañas

L'església de Sant Vicenç de Sarrià s'omple de gom a gom amb sacerdots, familiars i amics del difunt per donar-li un últim adéu

El passat dissabte dia 25 de febrer, a la parròquia Sant Vicenç de Sarrià, es va celebrar una eucaristia de funeral i homenatge pòstum a Mn. Ignasi Armengou que va morir, el passat 26 de gener, als 95 anys, a la Residència Sacerdotal Sant Josep Oriol.

L’eucaristia va ser presidida pel rector de la parròquia, Mn. Salvador Bacardit i concelebrada per un grup de sacerdots vinculats amb Mn. Ignasi : Mn. Manel Valls, rector emèrit i Mn. David Àlvarez, vicari; els sarrianencs, Mn. Carles Sauró i Mn. Joan Díaz; l’actual responsable de les parròquies de Collserola (Santa Creu d’Olorde, Sant Bartomeu de la Quadra, Vallpineda, La Rierada) i rector de St. Miquel de Molins de Rei, Mn. Xavier Aymeric; el vicari episcopal del Bisbat de St. Feliu, Mn. Josep M. Domingo; Mn. Josep Torrente i Mn. Joan Solé que també havien estat a Molins de Rei; el P.Antoni Plaza, missioner del Sagrat Cor i Mn. Josep Serra, responsable de la Residència Sacerdotal. També van oficiar de diaques, Edisson Fañanas i Albert Manic.

El temple es va omplir de gom a gom. Hi van estar presents, la germana i nebots de Mn. Ignasi, el president i altres representants del Districte Municipal i els membres antics i actuals dels diferents grups i activitats parroquials, moltes d’elles creades i impulsades per Mn. Ignasi: JAS (Joventut Alegre de Sarrià) CP (Secció de Futbol del Centre Parroquial) i Cercles d’Estudis.

A la homilia, Mn. Bacardit va ressaltar que la Paraula de Déu que s’havia proclamat s’havia acomplert en la vida i ministeri de Mn. Ignasi, “un servidor de Crist i un administrador fidel”, en paraules de St. Pau, que va saber estimar i fer estimar la vida, l’amistat i la fe amb un amor provident com ho demanà Jesús a l’ Evangeli.

Tant a les pregàries, a les ofrenes i als parlaments finals es va posar de relleu la gratitud de tanta gent que va rebre els bons fruits del generós ministeri sacerdotal d´un sacerdot bo i senzill que, com va dir Ignasi Garcia, coordinador de la Comissió preparatòria de l’Homenatge, “sostenia la seva vida amb una gran humanitat i, a la vegada, era un home de Déu. Per a ell, l’honradesa, la coherència, la integritat, la fidelitat, no eren objectius teòrics sinó virtuts humanes que calia treballar amb disciplina. A les seves qualitats, Mn. Ignasi afegia una vida austera i de pobresa evangèlica que el feia un home creïble”.

La celebració va acabar amb les cançons que ell més estimava i que tothom va cantar amb joia i emoció.