Emotiu homenatge a Mossèn Ignasi Armengou Sañas

L'església de Sant Vicenç de Sarrià s'omple de gom a gom amb sacerdots, familiars i amics del difunt per donar-li un últim adéu

El passat dissabte dia 25 de febrer, a la parròquia Sant Vicenç de Sarrià, es va celebrar una eucaristia de funeral i homenatge pòstum a Mn. Ignasi Armengou que va morir, el passat 26 de gener, als 95 anys, a la Residència Sacerdotal Sant Josep Oriol.

L’eucaristia va ser presidida pel rector de la parròquia, Mn. Salvador Bacardit i concelebrada per un grup de sacerdots vinculats amb Mn. Ignasi : Mn. Manel Valls, rector emèrit i Mn. David Àlvarez, vicari; els sarrianencs, Mn. Carles Sauró i Mn. Joan Díaz; l’actual responsable de les parròquies de Collserola (Santa Creu d’Olorde, Sant Bartomeu de la Quadra, Vallpineda, La Rierada) i rector de St. Miquel de Molins de Rei, Mn. Xavier Aymeric; el vicari episcopal del Bisbat de St. Feliu, Mn. Josep M. Domingo; Mn. Josep Torrente i Mn. Joan Solé que també havien estat a Molins de Rei; el P.Antoni Plaza, missioner del Sagrat Cor i Mn. Josep Serra, responsable de la Residència Sacerdotal. També van oficiar de diaques, Edisson Fañanas i Albert Manic.

El temple es va omplir de gom a gom. Hi van estar presents, la germana i nebots de Mn. Ignasi, el president i altres representants del Districte Municipal i els membres antics i actuals dels diferents grups i activitats parroquials, moltes d’elles creades i impulsades per Mn. Ignasi: JAS (Joventut Alegre de Sarrià) CP (Secció de Futbol del Centre Parroquial) i Cercles d’Estudis.

A la homilia, Mn. Bacardit va ressaltar que la Paraula de Déu que s’havia proclamat s’havia acomplert en la vida i ministeri de Mn. Ignasi, “un servidor de Crist i un administrador fidel”, en paraules de St. Pau, que va saber estimar i fer estimar la vida, l’amistat i la fe amb un amor provident com ho demanà Jesús a l’ Evangeli.

Tant a les pregàries, a les ofrenes i als parlaments finals es va posar de relleu la gratitud de tanta gent que va rebre els bons fruits del generós ministeri sacerdotal d´un sacerdot bo i senzill que, com va dir Ignasi Garcia, coordinador de la Comissió preparatòria de l’Homenatge, “sostenia la seva vida amb una gran humanitat i, a la vegada, era un home de Déu. Per a ell, l’honradesa, la coherència, la integritat, la fidelitat, no eren objectius teòrics sinó virtuts humanes que calia treballar amb disciplina. A les seves qualitats, Mn. Ignasi afegia una vida austera i de pobresa evangèlica que el feia un home creïble”.

La celebració va acabar amb les cançons que ell més estimava i que tothom va cantar amb joia i emoció.

23 Maig, 2019
La Parròquia de Sant Agustí del Raval es tenyeix de vermell per celebrar la festivitat de la patrona dels impossibles amb el bisbe Antoni Vadell
22 Maig, 2019
El reportatge de cristians perseguits exposa la greu situació de la llibertat religiosa al món