Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

Els seminaristes de Catalunya canvien l’alba per les botes

Com cada any, per Sant Josep, els futurs sacerdots es troben per disputar la tradicional competició futbolística en honor al seu patró

El Seminari Conciliar de Barcelona, el Seminari Major interdiocesà de Catalunya i el Seminari de Terrassa van disputar un renyit torneig de futbol on el campió va ser el Seminari Conciliar de Barcelona. Tots tres Seminaris, reunits al camp de Brafa, van anar competint entre ells. El torneig es disputava entre 5 equips: dos equips del Seminari Conciliar de Barcelona, dos més del Seminari Major Interdiocesà  i un sol equip pel Seminari de Terrassa.

Amb pantalons curts i samarreta esportiva els joves van saltar al camp per intentar guanyar la copa de Sant Josep. I és que aquest és el patró de tots els seminaristes, que se celebra el 19 de març, però que  enguany s’ha hagut d’avançar perquè aquest dia coincideix amb la vigília de Diumenge de Rams.

De la intensitat a la calma

Tot i la rivalitat entre els 5 equips, el més important al cap i a la fi era passar una bona estona amb els companys. Posteriorment aquesta rivalitat es va tornar fraternitat a la capella del seminari, on els esperava l’eucaristia amb Monsenyor Joan Josep Omella. En la seva homilia, l’arquebisbe de Barcelona va destacar tres punts importants de cara als futurs sacerdots: la convivència entre ells, aprendre a tractar íntimament a Jesús i conèixer bé la bíblia. Sobretot, aprofundint, tal com es diu a l’Evangeli en l’atenció cap els més necessitats.

Per acabar la jornada, tots els seminaris es van reunir plegats en un sopar de germanor.