Els sacerdots, un exemple de santedat

En ‘El Vídeo del Papa’ de juny, el Sant Pare convida a dirigir la mirada cap als sacerdots que treballen en cadascuna de les nostres comunitats

En El Vídeo del Papa del mes de juny, el Papa Francesc es dirigeix a tots els catòlics perquè mirin al seu voltant i observin a cadascun dels sacerdots de les nostres comunitats. La santedat fa sempre menys soroll que el pecat i l’escàndol.

El treball dur dels sacerdots, lluny de ser sempre perfecte, posa en joc cada dia l’esforç humil i alegre, que busca fer comunitat i acostar-se cada vegada més als membres del poble de Déu. Desitgen seguir l’estil de la vida de Jesús, amb proximitat i disponibilitat cap a la gent, especialment als més pobres. En paraules del Sant Pare: “Serf de la vida, camina amb el cor i el pas dels pobres; es fa ric pel tracte freqüent amb ells”.

Els sacerdots com a exemple

Aquest mes de juny, Francesc dóna gràcies per l’exemple dels sacerdots. Aquells que amb la seva disponibilitat i proximitat donen testimoniatge de l’Amor de Crist i convida a resar per ells, perquè, “amb la sobrietat i la humilitat de les seves vides, es comprometin en una solidaritat activa, sobretot, cap als més pobres”.

El Pare Frédéric Fornos SJ, Director Internacional de la Xarxa Mundial d’Oració del Papa (que inclou el Moviment Eucarístic Juvenil) agrega: “L’oració, l’amor per Jesucrist, obre les nostres vides al sabor de l’Evangeli. Quan escoltem la paraula del Senyor, pròxims al seu cor, creix en nosaltres el desig de seguir-lo, de viure segons el seu estil, solidari cap als més pobres”. Recorda el que va escriure Bergoglio com a Arquebisbe de Buenos Aires, sobre la importància d’orar amb coratge pel poble de Déu: “Jo reso? Nosaltres sacerdots, consagrats i consagrades, resem? Ho fem prou quan és necessari? (…) Quan orem estem lluitant pel nostre poble” (29 de juliol 2007).

Font: Xarxa Mundial d’Oració del Papa

21 Juny, 2019
Els seminaristes finalitzen l’any escolar amb una eucaristia concelebrada pel cardenal Omella i el bisbe de Sant Feliu, Mons. Agustí Cortés