Pàgina d'inici > Noticies > Sagrada Família

Els nens fan seva la Sagrada Família

El Cardenal Sistach dedica una homilia per als infants a la segona part de la missa a la basílica

Els nens i nenes de les catequesis van ser els protagonistes de la missa a la basílica de la Sagrada Família el diumenge dia 9 de març, a les 17 hores, presidida pel Sr. Cardenal Arquebisbe, que va declarar aquella celebració com “la festa de l’amor de Jesús a tots nosaltres”, i va remarcar que es tractava de “la festa de la catequesi; per tant, dels nens i nenes de les catequesis; des seus pares i mares i també dels vostres catequistes”.

Èxit d’assistència

Aquestes tres paraules resumien el to d’aquesta celebració: “Família, Catequistes, Catequesi”, tres paraules que estaven reproduïdes en tres cartells de grans lletres prop de l’altar de la basílica.

Al voltant d’unes 2.500 persones van assistir a la celebració, que completava la que va tenir lloc a la mateixa basílica el passat 16 de febrer. Tot i que, l’any passat només es va fer una eucaristia a la basílica per als catequistes, pares i infants, aquest any es va considerar més pràctic fer dues celebracions (16 de febrer i 9 de març) per a donar més bon acolliment.

Amb el Sr. Cardenal Arquebisbe van concelebrar el Sr. Bisbe Auxiliar, Mons. Sebastià Taltavull; els Vicaris Episcopals Mn. Jesús Sanz, Mn. Lluís Ramis i Mn. Segimon Garcia; el secretari general i Canceller de la diòcesi, Mn. Sergi Gordo; el Vicari Judicial, Mn. Santi Bueno; el delegat de Catequesi de l’arquebisbat, Mn. Enric Termes, rector de la parròquia de la Sagrada Família, Mn. Lluís Bonet Armengol  i 30 preveres més, a més del diaca, Mn. Ramon Ollé, delegat diocesà per al Mitjans de Comunicació Social.

Una homilia per als infans

Les lectures, corresponents al primer diumenge de Quaresma, es van proclamar en català i castellà. Per a l’homilia el Sr. Cardenal va fer una especialment dedicada als infants, que van escoltar amb atenció, la seva explicació sobre el significat del baptisme de Jesús i la seva estada de quaranta dies al desert. El Cardenal va anar repassant cada una de les temptacions que Jesús va rebutjar. Referint-se a la primera, els  va recomanar als infants que sempre donin primacia al servei a Déu fent la pregària diària i la participació en la missa dominical. A la segona temptació, els va recomanar tenir el sentit de responsabilitat i ser capaços de fer renúncies i sacrificis per a fer les coses ben fetes, perquè – segons va dir- “Déu no vol suplir la nostra responsabilitat”.

En relació a la tercera temptació, els va convidar a no caure en el pecat de la idolatria, que és donar una importància a coses d’aquest – ordinadors, jocs online, mòbils, cotxes, etc – com si fossin Déu. “Penseu que a aquestes coses no hi hem de posar el cor som si fossin Déu. Déu és més gran que trotes aquestes coses i ens invita a estimar-lo a ell per damunt de tot”.

“Us invito a acompanyar Jesús en aquest quaranta dies de la Quaresma, que són un camí cap a la Pasqua. Jesús mateix es amic nostre i ens acompanya en els nostres esforços per ser bons cristians i complidors dels nostres deures. Jesús ens fa fills de Déu i ens fa germans els uns dels altres”, va acabar dient el cardenal.

Participació dels nens

La confessió de fe es va fer cantant el popular “Crec en un Déu”. Dues nenes d’una catequesi parroquial varen llegir les pregàries dels fidels, que es varen redactar molt adaptades a la sensibilitat infantil, i tota l’assemblea va respondre a cada petició amb el conegut “Kyrie” de Taizé. I el Sr. Cardenal, al final de la litúrgia de la Paraula fa fer una especial pregària de benedicció dels catequistes.

Un altres infants varen fer l’ofrena del pa i del vi de l’eucaristia. I Mn. Enric Termes anuncià que la col·lecta es destinaria al projecte “Joves a l’atur”, un projecte del Sr. Cardenal que gestiona Càritas Diocesana per ajudar els joves a trobar feina.

Tota la celebració, organitzada per Mn. Josep M. Turull, responsable de les celebracions a la basílica, va tenir un to molt participatiu. Els cants foren interpretats per tota l’assemblea –en la qual hi havia nombrosos infants de famílies immigrades, en especial dels països d’Amèrica Llatina- i algunes peces especials varen ser interpretades pel Cor de Cambra Francesc Valls, dirigit per David Malet.

Agraïment als pares

La celebració es va cloure amb unes paraules del Sr. Cardenal en les que va agrair als pares, als avis tots els esforços que fan per transmetre la fe als seus fills i néts. També va agrair als mossens, als catequistes i als infants que assisteixen a les sessions de catequesi els seus esforços i sacrificis per conèixer bé Jesús i els seus ensenyaments.

La missa va acabar amb el cant del Rosa d’abril. Després, els infants es varen fer diverses fotografies amb el Sr. Cardenal i el Sr. Bisbes Auxiliar a les escales del presbiteri de la basílica.