Pàgina d'inici > Noticies > Vida Religiosa

Els Jesuïtes, al costat dels joves immigrants i la seva construcció d'identitat

Dins el marc de projectes de suport a infants en situació de risc d’exclusió es va celebrar la segona jornada sobre educació i infància

Les entitats del sector social dels Jesuïtes de Catalunya que treballen en l’àmbit de l’educació d’infants i joves van celebrar el passat dijous la segona jornada sobre educació i infància en risc al Casal Loiola. Enguany van parlar sobre la construcció de la identitat en infants i joves d’origen immigrant, i les dificultats que es troben en aquest procés, com a conseqüència de les seves experiències personals o familiars.

“L’objectiu d’aquesta jornada és sensibilitzar sobre la importància que té treballar amb infants i les seves famílies en diferents entorns socials”, va apuntar la directora de La Vinya i coordinadora del sector social dels jesuïtes a Catalunya M. Carmen de la Fuente.   

Les entitats organitzadores són la Fundació La Vinya de L’Hospitalet de Llobregat, la Fundació Migra Studium de Barcelona i les Fundacions La Salut Alta i Carles Blanch, que treballen a Badalona. A través de diversos programes i activitats, aquestes organitzacions desenvolupen projectes de suport a infants en situació de risc d’exclusió.

“Es tracta de d’ajudar-los a construir  un procés de vida lliure i autònom que els permeti tan a ells, com a les seves famílies, tenir unes condicions més dignes”, va afegir M.Carmen de la Fuente.

Ponències des de diferents enfocs

L’acte va comptar amb dues ponències. La primera per Said El Kadaoui, psicòleg expert en immigració i identitat, que va fer una aportació des del punt de vista teòric.  Va aportar idees  que van ajudar a entendre què és la construcció de la identitat i què és el que li passa  a un jove o adolescent que ha de fer un procés migratori, on també i tenen molt a veure el paper de la família.

La segona va anar càrrec de Maribel Gómez, professora de llengua i membre  d’un equip de cohesió social a Badalona que va realitzar una visió des de les aules, quines situacions i circumstàncies envolten a infants a les escoles i quina mirada hem de tenir o podem tenir per ajudar a construir una identitat pròpia perquè  l’infant o jove es pugui desenvolupar de forma autònoma i lliure.

En definitiva un jornada que va servir per tenir una mirada més analítica i amb menys prejudicis, tot i que aquests sempre són difícils de no tenir en compte, sobre un fenomen que tothom viu de molt a prop. 

T'interessarà ...

El més llegit