Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

Els catecúmens comencen la preparació per al baptisme

Un total de 80 de nens en edat catequètica i gairebé 30 adults són admesos en el Catecumenat el primer cap de setmana d’Advent

En el primer cap de setmana d’Advent, ha tingut lloc a la Catedral de Barcelona les cerimònies del ritu d’ingrés al Catecumenat per infants en edat catequètica i el ritu d’ingrés al Catecumenat per adults. El Catecumenat és el camí que l’Església ofereix als qui desitgen adherir-se a la fe i rebre el baptisme, que és la porta de la vida i del regne de Déu. Hi ha dos passos molt importants que destaquen en el ritu dels infants i dels adults: el signe de la creu al front que marca el bisbe als catecúmens i quan aquests reben el seu primer Evangeli.

El dissabte va presidir el ritu d’ingrés al Catecumenat per a infants l’arquebisbe metropolità de Barcelona, Card. Joan Josep Omella, qui, en la seva homilia fent servir el text de lectura de la crida de Déu a Samuel, va convidar als infants que iniciaven el camí cap al Catecumenat a obrir els cors “que també els crida i també els parla”. Va demanar que es  recolzessin en els seus respectius mossens, catequistes i, sobretot, els seus pares en el camí cap al baptisme.

Diumenge va ser l’hora dels adults. A prop de 30 persones van començar la preparació cap al baptisme, en un ritu d’ingrés presidit pel bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. Antoni Vadell, qui va encoratjar amb alegria i energia als catecúmens adults a fer aquest pas en profunditat i serenitat. “Vosaltres ja no sou infants, vosaltres heu buscat a Déu, i buscant a Déu comenceu ara aquest camí” els hi va dir.

El següent pas important que duran a terme els adults serà el Recés de Catecúmens al Seminari Salesià “Martí-Codolar”, que es fa al voltant a la conversió de Sant Pau. Enguany serà el 28 de gener de 2018.

El Servei Diocesà per al Catecumenat

A l’Arquebisbat de Barcelona, el novembre del 2002, fou creat el Servei Diocesà per al Catecumenat com a organisme depenent del bisbe per tal d’acollir, acompanyar el procés d’adults i infants, a partir de set anys, que volen rebre el Baptisme. Treballa conjuntament amb les parròquies i rectors oferint espais i celebracions als catecúmens per tal que puguin preparar-se adientment a rebre els sagraments de la iniciació cristiana, Baptisme, Confirmació i Eucaristia i la celebració d’aquest ritu a la Catedral – durant el primer cap de setmana d’Advent – és una de les tradicionals activitats que ofereix a totes les parròquies, grups i moviments, que tenen cada any catecúmens, infants o adults.