Pàgina d'inici > Noticies > Catecumenat

Elegits per ser batejats

El primer diumenge quaresma, van ser elegits els catecúmens que rebran el baptisme, la confirmació i l’eucaristia en les properes festes pasquals

El Ritu d’Elecció, o inscripció del nom, té lloc cada primer diumenge de quaresma i és pels catecúmens el darrer pas abans de ser batejats. Aquest ritus, expressat amb la presencia de padrins i catequistes; que manifesten que els catecúmens estan ja degudament preparats per rebre el baptisme, la confirmació i l’eucaristia; manifesta externament, l’intima elecció que Déu fa, dels qui seran batejats. L’Església ho celebra manifestant aquest amor predilecte de Déu pels futurs cristians que durant la celebració manifesten el seu desig de rebre els sagraments de la iniciació cristiana i reblen aquest compromís signant en el llibre dels Elegits.

L’homilia

El Delegat diocesà per al Catecumenat, Mn. Felip-Juli Rodríguez i Piñel, va presidir la celebració en representació de l’Arquebisbe Omella. En la seva homilia va demanar als catecúmens que “intensifiqueu la vostra pregària en aquest temps de quaresma, per acostar-vos, cada dia més a Crist i rebre els sagraments amb un cor ben disposat”. També va agrair la tasca de acompanyats, catequistes i familiars, que ajuden de bon grat el processos de creixement en la fe dels catecúmens.

Una emotiva celebració

El catecúmens, padrins, acompanyants i catequistes van viure una emotiva celebració, corpresos, en intuir que ja es proper l’inici de la seva vida nova en Déu pel baptisme.

La celebració va ser organitzada per l’equip de la Delegació diocesana per al Catecumenat. A l’Arquebisbat de Barcelona són batejats cada anys prop d’un centenar adults, majors de 18 anys, i més de 300 infants en edat catequètica.