Pàgina d'inici > Noticies > Catecumenat

Elegits per Crist

L'Església escull els futurs batejats i el bisbe Vadell els convida a aprofitar aquests temps de quaresma per deixar-se 'tocar' el cor per Déu

Una vintena de catecúmens, van ser escollits per rebre els sagraments de la iniciació cristiana, baptisme, confirmació i eucaristia, en la celebració del Ritu de l’Elecció dels catecúmens, o de la inscripció del nom, que va tenir lloc a la Catedral de Barcelona, el passat dissabte 17 de febrer en la celebració presidida pel bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. Antoni Vadell.

Un rosari d’olivera com obsequi

L’acte, organitzat pel Servei diocesà per al Catecumenat, va iniciar-se amb una catequesi del bisbe Vadell, a la sala de la Mercè, esperonant als catecúmens a “aprofitar aquesta recta final del seu procés per trobar-se profundament amb el Senyor, que els estima i ha escollit individualment i pel seu nom”. Un moment molt emotiu d’aquesta trobada va ser quan el bisbe Antoni Vadell va obsequiar a cadascun dels catecúmens amb un rosari fet d’olivera, que havia portat de Terra Santa, en el seu recent pelegrinatge amb els joves de la diòcesi.

Tot seguit, Mn. Felip-Juli Rodríguez i Piñel, Delegat diocesà per al Catecumenat, va fer una catequesi sobre “el sentit propi del ritu”, celebrat tot seguit dins l’eucaristia de les 19.00 h a la Catedral.

El llibre dels elegits

Durant la celebració del ritu el bisbe Antoni Vadell es va mostrar molt proper als catecúmens i en la seva homilia els va convidar a “aprofitar aquests temps de quaresma per deixar-se ‘tocar’ el cor per Déu i concloure així el seu procés de conversió”. El moment més entranyable va ser quan els catecúmens van dir, un per un, el seu nom en veu alta i van signar el llibre dels elegits.

Acompanyats dels seus catequistes, padrins, sacerdots i familiars, van viure profundament la celebració. El bisbe Vadell, en el moment de la comunió – que encara no van poder rebre – els va convidar a “acostar-se amb els braços plegats sobre el pit, per rebre la benedicció de Déu al front”.

Ritu d’elecció

El ritu d’elecció és el darrer pas que marca el Ritual d’Iniciació Cristiana pels catecúmens que rebran els sagraments la propera nit de Pasqua. Amb ell, el bisbe, com a pare i pastor, escull els qui han estat degudament preparats per ser ja fills de l’Església pel baptisme. A l’arxidiòcesi de Barcelona són batejats cada any prop de 100 adults i més de 500 infants en edat catequètica.