Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

El Taller Escola Sant Camil rep el premi Ciutat de Barcelona

El Pessebre Vivent de la Torre del Suro protagonitzat per discapacitats intel·lectuals es guardonat com exemple de compromís social mitjançant la cultura popular

El Taller Ocupacional Escola Sant Camil ha estat guardonat amb el Premi Ciutat de Barcelona de Cultura Popular i Tradicional 2016, concedit pel Pessebre Vivent de la Torre del Suro. Un pessebre reconegut per la seva “excel·lent posada en escena” i per la integració social que suposa per estar protagonitzat per persones del Centre, amb discapacitat intel·lectual.

Del compromís social a la cultura

El jurat va comunicar la concessió d’aquest reconeixement al pessebre Vivent de la Torre del Suro, “pel salt qualitatiu en l’excel·lent posada en escena i en la difusió i la comunicació del projecte”. Concretament s’ha valorat, “l’obertura a tota la ciutat d’un projecte arrelat al barri del Guinardó i dut a terme majoritàriament per persones amb discapacitat intel·lectual, com a exemple de compromís social mitjançant la cultura popular”.

El Sergi Gil, responsable del Centre va acompanyar a la Sandra, usuària del Taller Escola Sant Camil, a recollir el premi. Segons Gil suposa un premi en diferents sentits. D’una banda, col·lectiu, per les més de 200 persones implicades en aquest projecte; en segon lloc, un inclusiu per “la integració i la incursió que suposa per la cultura popular” i els que el protagonitzen; i, en tercer lloc, un reconeixement als drets de totes aquelles persones amb discapacitat que a partir d’aquest pessebre es visualitzen i se’ls dona veu.

El jurat va fer una menció especial a la realització del Som Cultura Popular, Mostra del Patrimoni Immaterial a Barcelona, pel que ha representat d’esforç comú i implicació d’institucions i entitats, col·lectius, professionals i voluntariat de la cultura popular i tradicional.

Taller Escola Sant Camil

És un centre ocupacional que dóna atenció a persones amb discapacitat intel·lectual des de 1962. El centre és un servei de la Pia Unió dels Germans Missioners de Malalts Pobres del barri del Guinardó de Barcelona coneguts popularment com els Camils. Actualment, Sant Camil dóna atenció a 80 persones en dos serveis diferenciats: el Servei de Teràpia Ocupacional (STO) i el Servei d’Orientació i Inserció (SOI).

Al Taller Escola Sant Camil treballen per millorar l’autonomia dels seus usuaris mitjançant activitats que permetin aprenentatges globals i útils per a la seva rutina diària. Desenvolupen activitats per millorar les habilitats personals, socials, comunicatives i motrius. Les característiques de la població del centre són canviants i amb elles les seves necessitats.