Pàgina d'inici > Noticies > Joventut

El SIJ apropa Santa Teresa als joves

Amb motiu del cinquè centenari del naixement de Santa Teresa de Jesús el Secretariat Interdiocesà de Joventut de Catalunya vol donar a conèixer la figura de Santa Teresa al jovent d’avui en dia

El Secretariat Interdiocesà de Joventut de Catalunya (SIJ) vol aprofitar l’excel·lent ocasió  d’acostar Santa Teresa de Jesús als més joves. I és que un dia com avui fa 500 anys va néixer una figura tan emblemàtica i representativa de l’univers cristià, com és Santa Teresa. Des d’avui comença així l’Any Jubilar de Santa Teresa que clourà el 15 d’octubre de l’any vinent.

Internet, una eina que ens acosta a Santa Teresa de Jesús

Donar a conèixer a Santa Teresa de Jesús als joves és ara per ara un objectiu important del SIJ, qui es val de les eines més modernes i eficaces per tal d’acostar-nos la seva figura: Internet. Així doncs, el Secretariat Interdiocesà de Joventut de Catalunya ha proporcionat des de la seva plana web un enllaç on podem saber coses sobre aquesta dona religiosa.

Per una altra banda, aquesta entitat també ha posat a disposició dels usuaris de la xarxa altres plataformes digitals que es dediquen a recollir la seva obra biogràfica o que per mitjà d’una entrevista fictícia se’ns disposen diferents elements del seu passat. Gràcies a l’ús d’aquesta tecnologia és més fàcil donar a conèixer la persona de Santa Teresa de Jesús als més joves, ja que aquests són el col·lectiu més present a Internet.

Una dona entregada a Déu

Santa Teresa, una figura religiosa, la qual tot jove hauria de conèixer per entendre amb més precisió i abast la paraula de Déu. Una dona que estimava a Déu amb tot el seu cor i que es va dedicar a estendre l’Evangeli arreu del món. La seva entrega a ell va ser total,  tal i com va dir amb aquestes paraules en un moment de la seva vida: “Res et torbi, res t’espanti, tot passa. Déu no es trasllada, la paciència tot ho assoleix. Qui a Déu, té res li manca, només Déu li basta”.