El salesià Cristóbal López, nou cardenal

El papa Francesc va anunciar el nom de tretze nous cardenals l’1 de setembre a l’hora de l’Àngelus

El papa Francesc, a l’hora de l’Àngelus del diumenge 1 de setembre, va anunciar el nom de tretze nous cardenals. Entre ells, el salesià de Catalunya Cristóbal López Romero, arquebisbe de Rabat.

Un cardenal salesià fent servei a Rabat

Aquest nou cardenal va néixer a la província d’Almeria i quan era petit la família es va traslladar a Badalona, on va estudiar amb els salesians. Allà va manifestar el seu desig de ser salesià. Després de la primera professió religiosa el 1968 a València, va fer la professió perpètua el 1974 a Barcelona. Aquí mateix, també va ser ordenat sacerdot l’any 1979.

Durant 11 anys va treballar al barri de la Verneda i el 2014 va ser escollit provincial de les comunitats salesianes de Catalunya. Va tenir aquesta responsabilitat fins que el papa Francesc el va nomenar arquebisbe de Rabat.

Tretze nous cardenals

A més d’aquest nou cardenal, el Papa també ha nomenat: Miguel Ángel Ayuso Guixot, missioner combonià nascut a Sevilla; els jesuïtes Michael Czerny, subsecretari de la Secció d’Immigrants de la Santa Seu; Jean-Claude Höllerich, arquebisbe de Luxemburg; Mateo Zuppi, de la Comunitat de Sant’Egidio; i José Tolentino Mendonça, arxiver i bibliotecari de la Santa Seu.

20 Setembre, 2019
La trobada de la basílica de la Sagrada Família reforça la cooperació entre els directors de comunicació de grans empreses amb seu a Catalunya i l’Església Arxidiocesana de Barcelona