Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

El Projecte ALPAN serveix 500.000 àpats

El menjador Cafarnaum de Santa Tecla celebra el mig milió de menús servits per la iniciativa impulsada per Rotary Club i l’Associació de Voluntaris de ”la Caixa”

Ara fa 6 anys, el juny de 2012, començava a caminar el Projecte ALPAN. Aquesta acció, promoguda pel Rotary Club, per l’Ajuntament de Barcelona i per l’Associació de Voluntaris de ”la Caixa”, ha donat el seu menú 500.000. Avui dia, són 7 els centres socials que en total reparteixen 450 menús diaris del Projecte ALPAN. Entre aquests s’hi troben els menjadors socials de 4 parròquies: la parròquia de Sant Eugeni Papa; la parròquia de Santa Tecla; la parròquia de Sant Joan d’Horta i la parròquia de Sant Fèlix d’Àfrica.

“Volem acollir”

La celebració d’aquest mig milió d’àpats ha tingut lloc a la parròquia de Santa Tecla, al barri de Les Corts. Concretament, al menjador de Cafarnaum, que té un paper especialment rellevant i acull diàriament entre 60-70 persones. El seu rector, Mn. Joan Sabé i Colom, valora molt positivament aquesta acció. “Aquest projecte social ens permet ajudar les persones més vulnerables del nostre barri”, assegura. Segons ha explicat en declaracions, per a ell “és un goig formar part d’aquesta iniciativa conjunta, que fa present la Bonanova de l’Evangeli cap als més necessitats”. “No volem que sigui només un lloc per menjar, sinó servir un moment on les persones se sentin còmodes i acollides”, afegeix.

A més, afegeix, “accions socials com el Projecte ALPAN, ajuden a difondre l’Església en sortida que reclama el Papa, i la que també ens encoratja a seguir el cardenal Joan Josep Omella, arquebisbe de Barcelona. Som aquí per servir els més pobres”. A dia d’avui, un equip de gairebé 50 voluntaris dediquen el seu temps a aquest projecte d’acció social.

Herois anònims

Durant els parlaments, també, ha intervingut el representant de Rotary Club a Catalunya, Albert Faus. Satisfet per aquest mig milió d’àpats, ha agraït la col·laboració de tots aquells que han fet possible aquest nombre rodó d’ àpats servits. Tal com ha dit, ha estat el resultat d’aquells hotels compromesos amb el projecte, que altruistament proporcionen el menjar i sobretot gràcies al cop de mà dels voluntaris. “Sense ells aquest projecte hauria estat fum”, assegura Faus. S’ha dirigit a ells com aquells “herois anònims que plogui o faci bon temps van a buscar el menjar als hotels per portar-lo als menjadors i finalment servir-lo”.

“Un problema que cal resoldre”

La coordinadora del projecte ALPAN, Cristina Marsal, ha destacat el meravellós que resulta aquesta tasca. “Una acció duta a terme amb l’esforç de tots els voluntaris”. Tot i que, alhora ha assegurat que allò que més anhela el projecte “és fracassar”. Segons Marsal, la meta és ajudar a tothom pugui menjar cada dia, però “cal que la clientela baixi, i per tant que el negoci fracassi”. “Si el nombre d’usuaris baixés, voldria dir que hi ha menys necessitat”, explica. “Tot i així, l’augment de la clientela, evidencia que hi ha un problema a la societat que cal resoldre”.