Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona > Joventut

El Nadal dels joves

El Secretariat Diocesà de Pastoral Juvenil organitza diferents activitats per viure el Nadal en comunitat

Arriba el Nadal i molts dels joves de la diòcesi tornen a casa per celebrar les festes. És per aquest motiu, que el Secretariat Diocesà de Pastoral Juvenil ha organitzat algunes activitats per promoure aquesta trobada, per posar en comú les experiències viscudes. Pregària, testimonis, voluntariat i comunitat, aquests són alguns dels conceptes que defineixen de quina manera es presenten els dies que viuran.

Arriba la llum de Betlem

Temps de Nadal, de reunir-se amb la família, on l’acollida i l’escalfor hi estan presents. En aquest sentit, l’Església Jove creu que és un moment de sortir al carrer i servir. És per això, que el 21 s’organitza, en el carrer del Bisbe, a les 20.30h una trobada. Primerament, es farà una estona de pregària al Palau de l’Arquebisbat amb el bisbe. Una oració, per acollir la llum de Betlem. Seguidament, es repartirà aquesta mateixa llum a les persones sense sostre dels carrers del voltant. Serà necessari portar menjar de casa per poder repartir. Finalment, la jornada acabarà amb un “pica-pica” i una cantada de nadales.

COME&SEE Vols saber més de NET?

Alguna vegada has pensat ser missioner de joves? Saps què és NET? El diumenge 23, a les 19h, a la parròquia de Santa Agnès es respondran aquestes preguntes. Alguns dels joves vinculats amb la delegació estan fent de missioners als EEUU amb organització de NET. Amb motiu de les festes, tornen a casa i explicaran el seu testimoni.

Entre els que intervindran, l’Ali Blázquez i l’Alicia Badia comentaran com els ha canviat la vida l’experiència viscuda als Estats Units. Hi haurà música, una Eucaristia presidida pel bisbe Vadell a les 21h i, finalment, un sopar en germanor.

Taizé de Madrid i des de Barcelona

Ja cap a finals d’any, els joves de Barcelona participaran de la Trobada Europea de Joves de Taizé que tindrà lloc a Madrid. L’esdeveniment es presenta com una manera de viure un cap d’any diferent. Serà una experiència de pelegrinatge que tindrà lloc del 28 de desembre a l’1 de gener. A més a més, comptarà amb l’acompanyament del bisbe Sergi Gordo, que anirà de Barcelona fins la capital espanyola per sumar-se en aquest camí.

D’altra banda, des de Barcelona també es podrà viure l’experiencia de Taizé. Concretament, Fra. Alois i la comunitat de germans de Taizé fan una aturada a Barcelona de camí a casa seva. El dia 3 de gener, a les 20h, hi haurà una pregària de Taizé a Santa Maria del Mar.

Preparant la JMJ

Amb aquest programa, el ritme no s’aturarà passades les festes. De fet, els dies 26 i 27 de gener tindrà lloc l’esperada Jornada Mundial de Joves 2019, a Panamà. Enguany, les diòcesis catalanes han organitzat una trobada a Mataró coincidint amb els mateixos dies de la JMJ per viure-ho des d’aquí. D’aquesta manera tot aquell que no pugui travessar l’Atlàntic podrà unirse amb la joventut catòlica per compartir i viure amb tots l’esperit de la Jornada Mundial dels Joves.

Per obtenir més informació o inscriure’s es pot consultar al web.