Pàgina d'inici > Noticies > Entrevistes

El gust per la litúrgia

Entrevista a M. Àngels Termes directora de la nova revista de CPL, Galilea.153

La revista bimestral Galilea.153 és un nou projecte del Centre de Pastoral Litúrgica. S’edita en català i en castellà, en versió paper i en format digital –per subscripció–, i també ofereix materials complementaris pensats per a la reflexió o per al treball dels equips parroquials, que es poden descarregar gratuïtament. “Galilea.153 vol ajudar, sobretot laics i laiques, a trobar el gust per la litúrgia, a redescobrir-la i també a descobrir la vida de fe que hi porta i la que en surt, de cada celebració”, assegura la M. Àngels Termes, directora de la revista.

Què representa per a vostè la litúrgia?

La passió-mort-resurrecció del Senyor és el segell que marca la meva vida com a cristiana, i la de tota la comunitat. A la litúrgia posem en relleu aquest segell. I la passió-mort-resurrecció és un regal immens de Déu per Jesucrist. La litúrgia, tant per part del prevere que la presideix com del poble que hi participa, no pot ser altra cosa que resposta a aquest regal.

Com fer que infants i joves s’introdueixin bé en la litúrgia?

És un gran repte per a tota la comunitat. Penso en tres actituds: acollida, autenticitat i confiança. Com acollim –i acceptem tal com són– els infants i joves? La nostra litúrgia és autèntica o som esclaus de rutines sense gaire sentit? Confiem de debò que el bon Déu és el primer que crida –potser per camins diferents als nostres– els infants i els joves?

Què ens aporta una litúrgia ben celebrada?

Una litúrgia ben celebrada facilita la recepció del regal que Déu ens dona. El pont que Galilea.153 voldria bastir és la presa de consciència que una litúrgia ben celebrada depèn de tots: del prevere que presideix i de l’equip que prepara i col·labora en la celebració, però també de tot el poble reunit. Si tots vivim la litúrgia des del cor… serà millor celebrada.

Entrevista realitzada per Òscar Bardají i Martín per al Full Dominical del 22 d’abril