Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

El Dr. Pere Tarrés, pioner de Càritas

La parròquia de St. Vicenç de Sarrià va acollir una missa per commemorar la festa del beat i sacerdot català

El passat divendres 30 de maig va tenir lloc a la parròquia de St. Vicenç de Sarrià  una missa per commemorar la festa del beat Pere Tarrés i Claret. Aquesta va ser presidia pel sacerdot Pere Montegut i concelebrada per Mn Manuel Valls i Mn Joan Costa. Aquest any va tenir una especial importància, ja que coincideix amb el 70 aniversari de Càritas, entitat la qual el metge i sacerdot català en va ser un dels pioners.

Embrió de Càritas

El Dr. Pere Tarrés va ser el director del Secretariat Diocesà de Beneficència, que tenia per objecte atendre les persones i famílies que vivien en situacions de gran indigència i amb dificultats per viure dignament. Era l’embrió de la que ara es coneix com a Càritas Diocesana.

Mn Raventós, que va recordar que en aquella parròaquia s’hi trobava el seu sepulcre, va tenir unes sentides paraules pel beat i va fer referència a les paraules que el papa Joan Pau II li va dedicar durant la seva beatificació.

Veneració de les relíquies

Una missa que va acabar amb la veneració de les relíquies i que tal com deia el Papa Francesc: “les obres de l’amor a les altres persones són la manifestació externa més perfecta de la gràcia interior de l’Esperit”, frase que resumeix l’amor envers el proïsme  que va ensenyar Jesucrist i que va inspirar a personatges com el beat Pere Tarrés.