Pàgina d'inici > Noticies > Arquebisbe Omella

El Cottolengo celebra l’Exaltació de la Santa Creu

Mon. Joan Josep Omella ha presidit la missa que commemora la Santa Creu i les noces d'Or del Carlitos, resident del Cottolengo des de fa 50 anys, i les noces de Plata de la Isabelita i la Jèssica, acollides des de fa 25 anys

Les Hermanas Servidoras del Cottolengo han celebrat una missa amb motiu de la diada de l’Exaltació de la Santa Creu, que commemora la creu en la qual va ser crucificat Jesucrist. L’Eucaristia ha estat presidida per l’arquebisbe de Barcelona, Mon. Joan Josep Omella, i ha tingut lloc a la residència del Cottolengo de Barcelona aquest 10 de setembre tot i que, litúrgicament, el dia de l’Exaltació de la Santa Creu se celebra el 14 de setembre.

Durant l’homilia, l’arquebisbe Omella ha explicat que la Creu és el signe de la Passió de Crist i un símbol cristià que santifica. Però, a part de ser un signe de fidelitat i fe, és també un signe d’amor que recorda que “Déu ens estima a tots per igual”. La creu és el record de l’amor de Crist, qui va donar la seva vida pels seus amics. “És una prova del seu amor”, ha defensat l’arquebisbe de Barcelona.

A més d’aquesta festa religiosa, les hermanas i els acollits també han celebrat les noces d’Or del Carlitos, qui resideix al Cottolengo des de fa 50 anys, i les noces de Plata de la Jèssica i la Isabelita, que sumen 25 anys a la residència.

El Cottolengo, una gran família

El Cottolengo té com a fi específic entregar la vida al servei de Jesucrist a través dels pobres i els malalts més necessitats, formant una família confiada en l’amor de Déu i l’adoració constant a Crist.

La residència de Barcelona suma més de 200 membres entre acollits, voluntaris i hermanas.