Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

El catequista, líder espiritual

Finalitzen les XXIII Jornades Interdiocesanes de Catequesi, que han comptat amb la participació del bisbe Taltavull i en les que s’ha posat èmfasi en quina ha de ser la figura del catequista

Han estat tres dies d’aprenentatge, col·loquis, ponències, treballs en grup i aprofundiment en la catequesi. Sota el lema “El responsable de la catequesi, missioner”, delegats de catequesi de tota Catalunya i Balears s’han reunit per tractar les diferents facetes amb les que ha de comptar un catequista: ha de ser coordinador, animador, responsable i acompanyar en l’acció catequètica de la seva comunitat parroquial.

Programa polièdric

Les Jornades van començar amb la ponència del Dr. Salvador Pié, que va aprofundir en l’anunci de l’Evangeli basant-se en l’exhortació Evangelii Gaudium. Pere Borràs, Jonquera Arnó i Lluís Tarín, de l’Equip de Jesuïtes Educació, han anat configurant el perfil del catequista. Ja per finalitzar, Mn. Joan Amich, membre del SIC, ha parlat sobre Testimonis del Senyor, el segon catecisme d’iniciació cristiana d’infants i adolescents.

Al llarg dels dies, els participants han pogut preguntar els seus dubtes més pràctics i han demanat que la catequesi s’adapti també a les actuals situacions familiars.