Pàgina d'inici > Noticies > Mans Unides

El Cardenal Sistach, pregoner de la Setmana Santa de Vinaròs

L’arquebisbe de Barcelona va recordar, amb nostàlgia, els moments viscuts com a pastor diocesà de Tortosa i va afirmar que el fet religiós en aquestes dates “ha arrelat profundament en cada ciutat"

Vinaròs ha tornat a rebre, després d’alguns anys, al Cardenal Sistach. Aquest cop, però, com a arquebisbe de Barcelona, i pregoner de la Setmana Santa de la ciutat valenciana. I és que, l’Església arxiprestal de l’Assumpció de Maria, va acollir el pregó el passat divendres d’inici de la Setmana Santa, que va anar a mans del Cardenal Sistach. En aquest, l’arquebisbe de Barcelona va recordar els “moments molt agradables que vaig viure com a pastor diocesà de Tortosa”. Tot i ser cinc anys els que va exercir com a tal, “em vaig sentir vinarossenc amb tots vosaltres en aquest indret ple de bellesa i dinamisme”.

La històrica Setmana Santa de Vinaròs enfonsa els seus orígens en el segle XVI amb tres imatges centrals que van iniciar les celebracions de pietat popular dels vinarossencs: la imatge d’El Nazareno, el Crist de l’Hospital i l’Ecce Homo. Tanmateix, s’han unit una vintena de confraries i germandats que enriqueixen les celebracions de la Setmana Santa i el Cardenal va dedicar-los a tots unes paraules: “La Setmana Santa incideix d’una manera o altra en tots els vinarossencs i les vinarossenques, creients i no creients, perquè, essent un fet religiós, és també un fet social que forma part de la història, de la identitat i de la cultura de la nostra estimada ciutat de Vinaròs”.

Crist, centre de la Setmana Santa

El protagonista de les celebracions d’aquests dies és Jesucrist i, per aquest motiu, el Cardenal Sistach va cridar a tots els presents a “viure en una profunda unió amb el Senyor, cercant de tenir en nosaltres els mateixos sentiments de Crist”. Però aquesta Setmana Santa també està ben inserida en la vida quotidiana de les persones, demostrant que “els fets religiosos de la Setmana Santa han arrelat profundament en cada ciutat i cada poble i s’han viscut intensament donant origen a diverses tradicions humanes, religioses i culturals que marquen aquelles diferències entre un lloc i un altre”.

La Setmana Santa ens condueix als orígens del cristianisme, a les nostres arrels cristianes. Les celebracions religioses d’aquests dies sants formen part de la nostra identitat tant pels continguts dels misteris de la redempció de Jesucrist, com també per les formes i maneres de celebrar-los: “Les celebracions religioses públiques dels cristians mereixen el respecte de la societat, de l’administració i dels ciutadans perquè són una expressió de la fe dels cristians que viuen, treballen i es comprometen al servei del bé comú de la societat i de tots els seus membres”.