Pàgina d'inici > Noticies > Mans Unides

El Cardenal Sistach celebra el tercer centenari de Sant Sebastià de les Catacumbes

Juntament amb la comunitat parroquial, que el va rebre amb els braços oberts, l’Arquebisbe de Barcelona va celebrar una eucaristia en la basílica romana de la qual és titular

300 anys fa que es va erigir la basílica de Sant Sebastià de les Catacumbes, a Roma, basílica de la qual n’és titular el Cardenal Sistach. Per celebrar aquesta fita tan important, l’Arquebisbe de Barcelona va viatjar, aquest cap de setmana, a la capital d’Itàlia per realitzar la clausura de la celebració del tercer centenari de Sant Sebastià de les Catacumbes amb una missa dominical. En arribar a la basílica, i com ja és habitual en les seves visites a aquesta comunitat, els feligresos el van aplaudir i victorejar i el van acollir amb els braços oberts.

Homilia de l’eucaristia

La resurrecció de Jesús va centrar el sermó del Cardenal Sistach, tot i que també va tenir algunes paraules sobre el tercer centenari de la parròquia: “Han estat tres segles de presència de l’Església a través de la nostra història i bellíssima basílica de Sant Sebastià a les Catacumbes, en una perifèria geogràfica de Roma, oferint la salvació de Jesucrist aconseguida per la seva mort i resurrecció”.

Com a titular de la basílica, l’Arquebisbe de Barcelona també va expressar els seus desitjos de cara a un futur: “Aquest tercer centenari de la parròquia ha de contribuir a prendre major consciència que som una comunitat cristiana, tenint com a model la comunitat primitiva de Jerusalem”.

Després de l’eucaristia, el Cardenal Sistach va poder saludar a tota la comunitat parroquial, que es va alegrar molt de comptar amb el seu titular en un dia tan festiu com el que celebraven: la cloenda del tercer centenari de l’erecció de la basílica.