Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

El cardenal Martínez Sistach recolza la causa de M. Encarnació Colomina

L'arquebisbe de Barcelona presidirà l'obertura diocesana de la causa de canonització de la Serventa de Déu

El cardenal Lluís Martínez Sistach presidirà, el proper 15 de setembre de 2015 a les 19h, la sessió d’obertura diocesana de la causa de canonització de la serventa de Déu al saló del Tron del Palau Espiscopal de Barcelona, M. Encarnació Colomina, després d’haver obtingut el nihil obstat de la Congregació de les Causes dels Sants.

Des de fa alguns mesos la comissió de teòlegs ja està treballant per a la revisió dels escrits de la Serventa de Déu i la comissió de perits en historia per recollir tota la documentació que permetrà conèixer i aprofundir la vida i virtuts de M. Encarnació Colomina.

Fins ara l’advocació de la Sagrada Família va estretament lligada a sant Josep Manyanet, però amb accions com aquesta, es vol fer conèixer i reconèixer aquella dona que, assumint el seu carisma, va fer possible que l’obra manyanetiana fos enriquida pel “geni femení”, com diu el Papa Francesc, i nasquessin les Missioneres Filles de la Sagrada Família de Natzaret. Aquestes reconeixen sant Josep Manyanet com a fundador i veuen en la M. Encarnació Colomina i Agustí la seva cofundadora.

Fidelitat al Carisma

Manuela Colomina i Agustí (1848-1916) va néixer el 24 de desembre de 1848 a Os de Balaguer (la Noguera, Lleida) i fou batejada l’endemà, el dia de Nadal. En començar el noviciat a Horta (Barcelona) va rebre el nom de Maria Encarnació; va fer la seva professió religiosa el 23 d’abril de 1879; al cap de poc temps fou nomenada superiora de la Casa Noviciat.

La reforma que va viure l’Institut l’any 1880 va comportar uns canvis que l’allunyaven del carisma de sant Josep Manyanet. Un grup de dones fidels a ell es reuní a Barcelona sota la guia de la Serventa de Déu, i després de dotze anys d’espera van obtenir l’aprovació de l’Institut restaurat amb el nom de Filles de la Santa Casa de Natzaret.

El 1898 va assumir la fundació del col·legi Mare de Déu dels Àngels (la Sagrera-Barcelona). Durant aquest període obren el col·legi Sant Josep, de Barcelona, i l’escola parroquial de Sant Joan de Vilatorrada. El Fundador li va confiar la direcció de l’Institut que ella va conduir amb prudència i responsabilitat   fins a 1905. Va morir el 24 de novembre de 1916 com a conseqüència d’un atac d’apoplexia.