Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

El Bon Recer, un casal parroquial que acontenta pares i fills

Un 95% dels nens que participen en aquest esplai repeteixen l’any següent perquè les famílies queden molt satisfetes de la doble educació, espiritual i pedagògica, que reben els infants

Tot i que fa vuit anys el Bon Recer només comptava amb dotze infants, ara la xifra ha augmentat fins als més de 250 nens que s’hi apunten cada estiu. Vinguts del barri i de les escoles properes, els infants gaudeixen de l’estiu aprenent els valors evangèlics al casal de la parròquia de la Mare de Déu de la Medalla Miraculosa. Però cada nen ho fa en un grup diferent: els DiverEstiu, de color verd, són els de parvulari i se’ls apropa a la figura de Jesús; els ‘naranjitos’ són els de primària i treballen l’oració i l’amistat amb Jesús; per últim, els ‘limoncitos’ són els joves de la ESO i les seves activitats es basen en l’experiència vivencial. A tots aquests grups els uneix, però, una temàtica comuna: enguany, les Olimpíades medievals, recordant l’època que va viure Santa Teresa d’Àvila, en commemoració amb el cinquè aniversari del seu naixement. No s’ha d’oblidar, però, als més de 35 monitors o ‘pitufos’ –anomenats així per la seva vestimenta blava- que dediquen el seu temps de manera totalment voluntària a educar als infants i actuar com a exemple. Una combinació, tot plegat, que ha demostrat el seu èxit com a model d’esplai d’estiu ja que ofereix un creixement personal dels nens però també un creixement com a cristians.

Activitats i més activitats

El casal d’estiu comença cada matí amb una petita catequesi que té una durada de mitja hora, aproximadament. En aquesta, se’ls fa reflexionar sobre el seu dia a dia i sobre la figura de Jesús en les seves vides. Posteriorment, comença l’activitat del dia que varia en funció de l’edat i del dia de la setmana: tallers, teatre, piscina, esports, colònies, activitats culturals i d’oci… Sense dubte, el dia que més els agrada als alumnes del casal és el divendres ja que és quan es fan sortides com Marineland, Illa Fantasia, Port Aventura o Tibidabo.

Aquest ritme frenètic d’activitats motiva molt als infants i, sobretot, agrada molt als pares ja que veuen que els seus diners s’inverteixen completament en els seus fills. “Al casal de l’escola no fan tantes activitats, els tenen tancats al col·legi fent activitats. Tot el que està aprenent al Bon Recer jo mai li podria arribar a ensenyar”, comenta una de les mares que porta als seus dos fills a aquest esplai. “És una alternativa fantàstica a l’escola perquè amb jocs i diversió estan vinculats a la parròquia”, diu una altra mare.

Cap nen sense casal

A més, aquest casal d’estiu genera una continuïtat entre els alumnes ja que els més grans poden decidir ser monitors l’any següent. Així es crea un planter que va autoalimentant al propi casal. Fins i tot alguns infants s’apunten a la catequesi de la parròquia o la visiten amb més assiduïtat ja que se la fan seva. També molts continuen en l’esplai de durant el curs que ofereix ludoteca, reforç escolar i activitats espirituals i d’oci.

I per tal que cap nen que ho vulgui es quedi sense poder participar al casal degut a la seva situació econòmica familiar, el Bon Recer té 60 famílies parcialment o totalment becades, gràcies a la recollida de diners en campanyes com Sant Jordi, Nadal, la col·lecta parroquial o les subvencions de la Fundació Pere Tarrés.

Ara, a la fi ja de l’estiu i del casal –que finalitza aquest divendres,- monitors, pares i infants estan esperant la festa final, on s’acomiadaran fins l’any vinent. Les vacances que els hi queden ja són per gaudir-les en família.