Pàgina d'inici > Noticies > Càritas

El 2015 “Ningú sense llar”

Càritas Diocesana de Barcelona organitza una flashmob silenciosa amb màscares i casetes de cartó pel Dia internacional de les persones sense llar

En motiu del Dia internacional de les persones sense llar, que té lloc el 30 de novembre, Caritas Diocesana de Barcelona va organitzar una Flashmob silenciosa integrada en la Campanya “Ningú sense Llar”. Aquest programa reivindica els drets de les prop de 3.000 persones a Barcelona i 30.000 a tot Espanya que, segons dades del març de 2013, pateixen la problemàtica.

Mascares i casetes de cartó

Diversos membres de trenta tres entitats de la Xarxa d’Atenció a persones sense llar (Xapsll), entre d’altres, informats a través de les xarxes socials, van unir-se a la crida a la Plaça Sant Jaume. A les dotze del migdia, va començar aquest acte amb un repicar de campanes i un llarg silenci de cinc minuts amb pancartes de denúncia.

Els participants duien una casa de cartó feta a mà per assenyalar l’habitatge digne que tothom mereix i una màscara, per a fer presents tots aquells que es veuen obligats a dormir als carrers. L’ús de la màscara – explica Teresa Bermúdez, la responsable del programa “Ningú Sense Llar”- és “el simbolisme de la invisibilitat que pateixen aquestes persones”. Segons explica, la flash mob va integrada en tot un conjunt d’activitats destinades a “conèixer la problemàtica i quines accions es fan per millorar la situació”. “Es pretén fer una crida a les administracions, als mitjans de comunicació i a la societat mateixa sobre la realitat que pateixen sense sostre”, afegeix.

El 2015 “Ningú sense llar”

Després del moment de silenci, les cases de cartó es van situar en un 2015 de cartró, com a símbol que en aquest any vinent ningú dormi al carrer, i tothom compti amb un habitatge digne. Com va explicar Bermúdez abans de començar,  “tot i ser un propòsit que segurament no serà possible, no es deixarà d’intentar i de lluitar perquè algun dia sigui un fet”.

Amb totes les cases de cartó al voltant del 2015, alguns dels participants i membres de Càritas van llegir el Manifest de les persones sense llar, que intenta que el receptor senti i es faci una idea de què es pateix quan es viu al carrer.