Pàgina d'inici > Noticies > Sínode de la Família

Dotze espanyols participaran al Sínode de la Família

Entre ells està el Cardenal Sistach, nomenat personalment pel Papa Francesc, i Eugeni Gay, com a exmembre del Consell Pastoral Diocesà de Barcelona

Ja s’ha publicat el llistat definitiu de bisbes, preveres, religiosos i laics que participaran en el proper Sínode de Bisbes ordinaris, que tractarà sobre ‘La vocació i la missió de la família en l’Església i en el món contemporani’, i que tindrà lloc del 4 al 25 d’octubre al Vaticà. En total, dotze dels participants són espanyols. Entre ells destaquen el Cardenal Arquebisbe de Barcelona, Dr. Lluís Martínez Sistach, i l’antic membre del Consell Pastoral Diocesà de Barcelona, Eugeni Gay, qui assistirà amb la seva dona, Maria Montserrat Rosell, qui és membre dels matrimonis de grup de la parròquia de Sant Francesc de Sales.

Dotze espanyols

A part d’aquests dos membres, en el llistat de participants també hi apareixen el president de la Conferència Episcopal, Mons. Ricardo Blázquez; l’arquebisbe de Madrid, Mons. Carlos Osoro, i el bisbe de Bilbao, Mons. Mario Iceta. El Papa ha volgut incloure entre els participants, i per voluntat pròpia, a bisbes i arquebisbes de grans diòcesis del món i que van participar en el Congrés Internacional de Pastoral de les Grans Ciutats com el bisbe de Nova York, el de Manila, el d’Aparecida o el de Montevideo, entre molts altres.

Així mateix, assistiran al Sínode espanyols membres de congregacions religioses com el P. Manuel Jesús Arroba, cmf, degà de la Facultat de jure utrusque de la Pontifícia Universitat Lateranense; el P. Matías Augé, cmf, consultor de la Congregació per al Culte Diví; el P. José Granados, dcjm, vicepresident del Pontifici Institut Joan Pau II per a estudis sobre el matrimoni i la família; Mons. Lluís Clavell, membre titular de l’Acadèmia Pontifícia de Sant Tomàs de Aquino; el Rev. Juan Sáez i el Rev. Carlos Rodríguez.

Barcelona i el Sínode

El cardenal Sistach ja fou membre del Sínode del passat més d’octubre on, a més de dirigir una de les pregàries d’inici de les sessions, va fer vàries i importants aportacions sobre les problemàtiques que viu la família avui. Havent escoltant les propostes de la diòcesi de Barcelona, l’Arquebisbe de la ciutat comtal marxa a Roma amb noves aportacions per plantejar. Un sínode que, en definitiva, està format de manera indirecte per tots els fidels de l’Església catòlica.