Pàgina d'inici > Noticies > Càritas

Documentals contra l’exclusió social

Càritas Diocesana de Barcelona lliura els premis del Concurs de Curts documentals sobre pobresa i exclusió social

Càritas Diocesana de Barcelona ha fet el lliurament de premis del Concurs de Curts documentals sobre pobresa i exclusió social, organitzat juntament en col·laboració amb Arrels Fundació i Cristianisme i Justícia. L’objectiu d’aquesta convocatòria ha estat contribuir, a través del coneixement, a l’eradicació de les situacions d’exclusió social a que es veu sotmesa avui dia una gran part de la societat. Els classificats d’aquest any, han estat el primer premi per al crutmetratge “De la mano de Oswaldo”, el segon per “L’Odissea” i el tercer per “La vida d’Amine”.

Els guanyadors han estat triats pel jurat, que enguany ha estat format per Neus Ballús, directora de cinema; Ventura Durall, de l’ESCAC; Francesc Grané, doctor en Comunicació per la URL; Marina Raurell, del Festival Internacional de curtmetratges Mas Sorrer;  Joan Salvat, director de Sense ficció de TVC i Jordi Roglá, director Càritas Diocesana de Barcelona.

Curtmetratge premiat

El guanyador ha estat el curtmetratge “De la mano de Oswaldo”, un curt que s’apropa a la vida d’un emigrant equatorià que després de perdre la seva documentació es veu obligat a viure al carrer un llarg periode, fins que gràcies a un amic troba una llar on viure. Els autors del curtmetratge premiat, Josep Mª Anglès i Albert Escuder, a través de l’experiència de l’Oswaldo, han intentat plasmar com “al final tots necessitem sentir-nos abraçats i estimats”. Aquest El 1er premi estava dotat amb una videocàmera Panasonic model HC-V700 i l’assistència per a dues persones al Festival Internacional de Cine Documental i Curtmetratge de Bilbao (ZINEBI), al novembre de 2014 i estada d’una nit amb allotjament.

Segons classificats

El segon premi va recaure en el curt L’Odissea, de Sara Casanovas, Mar Gimeno i Bárbara de Barnola i  que relata la odissea que han recorregut dues persones fins arribar al pis Itaca, on han pogut superar el seu passat i sentir-se com en el si d’una família. La vida d’Amine, de la Clara Franch, Gemma Capdevila i Martí Vilagut ha estat el tercer classificat. Aquest explica la vida d’un jove argelià que amb una malaltia viu a casa nostra i es debat entre la solitud d’estar lluny de casa seva i la necessitat de recuperar la seva salut per poder tirar endavant.