Pàgina d'inici > Entrevistes

Doble voluntariat

En Pere Noè i la Montserrat Calopa formen part del voluntariat del Parc Sanitari de Sant Joan de Déu a Sant Boi de Llobregat (Dept. Salut Mental) i el compatibilitzen amb una col·laboració amb Càritas Diocesana

En Pere Noè i la Montserrat Calopa es van casar fa 47 anys. Tenen tres fills i quatre néts. Des de fa cinc anys formen part del voluntariat del Parc Sanitari de Sant Joan de Déu a Sant Boi de Llobregat (Dept. Salut Mental) i en fa prop de tres que el compatibilitzen amb una col·laboració amb Càritas Diocesana. Donar-se als altres és un fet que els omple enormement: “Ens fa créixer com a persones, perquè, tot i les circumstàncies, en els malalts mentals veiem cada dia la gratuïtat de l’amor de Déu”.

Per què opten per fer aquest doble voluntariat?

Pere: En principi, i atenent que un cop jubilat ja disposava de més temps, vaig optar per dedicar part d’aquest temps a tasques solidàries, amb un total de 8 hores setmanals: dos matins, un al Parc Sanitari de Sant Joan de Déu i l’altre a Aliments Solidaris. També formo part de la Junta de Càritas Arxiprestal com a administrador.

Montserrat: Havia pensat que quan em jubilés faria un voluntariat, però no sabia quin fer-ne. Quan va arribar el moment, als pocs dies em vaig assabentar que al Parc Sanitari necessitaven voluntaris i m’hi vaig apuntar. I em va passar el mateix abans de començar a Càritas, on ajudo amb el reforç escolar.

Són pares i avis. Com transmeten el seu esperit cristià als fills i néts?

La millor manera de transmetre l’esperit cristià és amb el que fas, molt més que amb el que dius. Veuen que hi estem implicats de tal manera que ho perceben com una cosa normal. Aquest fet ja ens sembla un bon exemple.

Es pot dir que la resposta que reben dels malalts mentals és més gran que el que donen?

Per descomptat, rebem molt més del que donem perquè el fet de veure’ls contents t’omple de joia. L’alegria que tenen quan et veuen és un regal que no té preu.

Entrevista realitzada per Òscar Bardají i Martín per al Full Dominical del 24 d’abril del 2016