Pàgina d'inici > Noticies > Tarraconense

DIA DEL SEMINARI 2017

El dia de Sant Josep, patró dels seminaris, jornada especial per pregar per tots els seminaristes, El dia de Sant Josep, patró dels seminaris, jornada especial per pregar per tots els seminaristes

Les esglésies diocesanes de Catalunya celebren el proper diumenge 19 de març el Dia del Seminari amb el lema «Prop de Déu i dels germans». Aquesta Jornada posa en relleu la importància dels seminaris, institucions on es formen els futurs preveres de les nostres diòcesis.

Durant el curs 2016-2017 es formen als seminaris catalans 84 seminaristes majors i 11 menors.

A Catalunya existeixen tres seminaris: el Seminari Conciliar de Barcelona, que agrupa els seminaristes de l’arquebisbat de Barcelona i del bisbat de Sant Feliu de Llobregat, el Seminari de Terrassa i el Seminari Major Interdiocesà, que agrupa seminaristes de l’arquebisbat de Tarragona i dels bisbats de Girona, Lleida, Solsona, Tortosa, Urgell i Vic. Els seminaristes segueixen els estudis de filosofia i teologia a l’Ateneu Universitari Sant Pacià a Barcelona.

L’any 2016 s’han ordenat a Catalunya 18 nous preveres.

Les dades per diòcesis són:

Font: Gabinet d’Informació de l’Església a Catalunya (GIEC)