Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

Des de la pastoral del trànsit, bon Nadal!

En aquests dies en què s'agafa el cotxe o la moto per estar en família, cal reflexionar sobre una conducció segura i sobre els perills a la carretera

Un Nou Nadal truca a la porta per recordar-nos un fet que va fer història, que segueix sent reconegut per moltes religions i que per als cristians, te el sentit de l’agraïment a Déu de venir aquest mon per donar-nos una Nova Llum. La Llum que recordarem durant la Festa de la Pàsqua.

Ara bé, es convenient recordar que el missatge d’aquest fet queda molt en un segon terme per imposició dels criteris del consumisme, la laïcitat dels politics i altres estaments d’esborrar tot el que ha sigut, és i será un fet que va ser i és realitat.

Com molt bé tots sabem, són uns dies de recolliment familiar per retrobar-nos amb aquells que fa temps no veiem o que ens agrada compatir hores de companyonia. I per fer això ens desplacem d’alguna manera o altre: a peu, amb cotxe o moto i amb altres com el tren o l’avió. Pero SEMPRE estem en moviment.

Qué podem aportar tots en aquests dies en el mon de la mobilitat?. Per els que condueixen, ser conscients que el fet de conduir ens ha d’unir i no separar, compartint els espais, ser amables, solidaris i oblidar l’agressivitat.

I per els que som vianants, ser conscients de la nostra vulnerabilitat i fer del caminar o passejar motius de goig procurant de no cometre irregularitats fent servir els llocs destinats per travessar els carrers mirant en totes direccions abans de fer-ho.

Siguem conscients d’oblidar els mòbils en la conducció i en el caminar per estar en alerta dels perills que això representa per a tothom: es una eina molt pràctica però pot ser i és la causa de patir lesions o mort. Hem d’ evitar qualsevol tipus de distracció.

I aquestes pautes no oblidar-les cap dia de l’any. Tots en beneficiarem de tenir-les sempre presents.

I cóm es pot aconseguir?. Es molt senzill: fer les coses amb temps, ser conscients del dia que tenim per davant i l’esperança de tornar a casa amb l’il.lusió de retrobar-nos amb els nostres.

No podem oblidar mai que la vida es un do i un regal que hem de gaudir i compatir per el sol goig d’existir amb tots i, en especial, amb aquells que per motius diversos, no están travessant el  millor moment. També hi hem d’estar al seu costat.

Segur que tindrem un Nadal amb molta Pau compartint aquests bons desitjos amb Jesús, María i Josep i repartint la misericòrdia de Déu en els nostres ambients.