Pàgina d'inici > Noticies > Càritas

Dedicar la vida als pobres

La Sagrada Família va acollir la missa amb els voluntaris de Càritas Diocesana de Barcelona i amb altres entitats de pastoral social de l’Església de Barcelona, que va estar presidida pel Cardenal Sistach

Proïsme real i vertader, desinteressat, lliure, noble i bondadós, ple d’amor i d’estil cristià. Aquest és el perfil de persones que van omplir la Sagrada Família aquest diumenge en la missa dedicada als voluntaris de Càritas Diocesana de Barcelona i a altres entitats de pastoral social que va estar presidida pel Cardenal Sistach. Van concelebrar l’eucaristia el bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. Sebastià Taltavull, i el vicari episcopal de Càritas, Mn. Salvador Bacardit. Tanmateix, també van assistir altres preveres vinculats a entitats dedicades a la pastoral social com Mn. Josep Maria Jubany, delegat de pastoral social de l’Arquebisbat de Barcelona.

Tots ells es van mostrar molt agraïts per la laboriosa tasca que porten a terme aquests voluntaris en el seu dia a dia, com sostenen i reforcen tots aquells germans que la societat maltracta, empobreix i exclou. Així, la cerimònia va servir per pregar per totes les persones que pel seu treball i col·laboració, i especialment en la seva pregària, contribueixen a fer més digne la vida dels més exclosos. Com diu el Catecisme de l’Església catòlica no es pot celebrar l’eucaristia i oblidar els pobres: als pobres se’ls ha de tenir sempre presents i això és el que succeir en aquesta missa amb voluntaris.

Caritat i justícia, de la mà

Les flors de colors van decorar el presbiteri que també comptava amb els sis ciris pasquals de l’altar. Després de la lectura de les Sagrades Escriptures, el Cardenal Sistach va pronunciar la seva homilia que va dedicar als voluntaris però en la que també va criticar el sistema econòmic i les conseqüències que se’n desprenen d’aquest: “La caritat demana també la justícia i amb més justícia les persones no haurien de dependre tant de la caritat. (…) Mentre no es resolguin radicalment els problemes dels pobres, renunciant a l’autonomia absoluta dels mercats i de l’especulació financera i atacant les causes estructurals de la desigualtat, no es resoldran els problemes del món”.

El cant del Virolai va posar punt i final a una celebració en què l’Arquebisbe de Barcelona va agrair a tots els voluntaris i voluntàries “aquest servei molt preuat que esteu prestant. Sou com les mans del bisbe que és el pare dels pobres i m’ajudeu a poder arribar a totes les persones necessitades”.