De Panamà a Mataró

Els dies 26 i 27 de gener els joves de Catalunya podran viure la JMJ de Mataró, on tindran temps per inscriure's fins al 20 de gener

Joves de diferents països desbordaven els carrers de Cracòvia l’estiu del 2016. Com oblidar els “Italiano batti le mani”, els balls i els cants que unien múltiples nacionalitats? Joves vinguts d’arreu del món que demostraven com l’origen no ve d’un lloc sinó del cor. I és que les llengües no eren un problema per parlar el llenguatge de l’alegria.

Tres anys després, l’emoció que es va viure torna amb la JMJ 2019 a Panamà. Tot i que el preu i la distància podrien ser factors en contra, les delegacions de joventut de Catalunya no han volgut perdre l’oportunitat per viure-la. Així doncs, han organitzat una sortida alternativa. En aquest cas, els joves no s’hauran de desplaçar a l’altre banda de l’oceà sinó, ni més ni menys que a la capital del Maresme: Mataró.

JMJ des de Mataró

Durant els dies 26 i 27 Mataró serà la ciutat catalana on es viurà la JMJ. A través de jocs, testimonis, música, tallers sobre la cultura llatina, connexions amb Panamà i una vetlla de pregària els nois i noies podran compartir la seva fe. Cada una de les activitats i propostes per aquestes dates han estat pensades per aquells joves entre 14-17 anys i 18-30 anys. A menys de deu dies ja, comença el compte enrere perquè Mataró es vesteixi de Panamà. El preu és de 30€ i el temps límit per inscriure’s és el 20 de gener.

La idea? Que els joves quedin xops de la cultura panamenya. Una cultura on la festivitat hi és present, així com també la importància d’una fe viscuda amb potència.

Una arribada intensa

Amb només dos dies de marge, està previst un ampli ventall d’activitats per no perdre cap moment de la jornada. Pel dissabte 26, els joves arribaran a les 12.30 h a l’Escola Sant Josep de Mataró, lloc d’acollida on passaran la nit.  Així, a les 13 h dinaran el menjar que cadascú haurà portat i, a les 15 h, s’iniciarà la Gimcana llatina. Aquesta es dividirà en dos grups. El primer, estarà comprès per edats d’entre 14 i 17 anys, sota el títol “El viatge de Maria”. Hi haurà música, jocs i testimonis que faran viatjar els més joves a 5 països llatinoamericans. Allà, treballaran les virtuts de Maria.

Per altra part, els que tinguin entre 18 i 30 anys treballaran “OK de Maria”. Es tractarà d’una gimcana amb colpidors testimonis i proves per a descobrir com dir sí a la voluntat de Déu i la realitat de fe dels joves llatinoamericans.

A continuació, se seguirà la catequesi del Papa: “Facis en mi segons la teva paraula”, himne de la jornada, acompanyada de treballs en grup. Posteriorment, se soparà a l’escola dels salesians.

Un lloc per la festa… però també per la pregària

Després d’un matí de reflexió, arriba l’esbarjo. De fet, no es pot concebre la paraula joventut sense la festa i la diversió. És per aquest motiu, que està previst, pel mateix 26, muntar una “Cristoteca” amb el DJ Nira com a convidat. Seguidament, un concert preparat per Uni2nCristo on els joves es podran deixar la veu en cançons com les de Worship.cat. Ara bé, abans d’anar a dormir hi haurà una vetlla de pregària, on es farà una connexió amb Panamà.

Tot Mataró ambientat en Panamà

Per agafar piles pel dia 27, s’iniciarà la jornada amb la pregària i l’esmorzar. Se seguirà de tallers com danses, tradicions, batalles de “galls”… tot i així, què és una trobada de joves sense un petit pelegrinatge? Tot i que el temps juga en contra, els joves podran caminar fins a la basílica de Santa Maria, on se celebrarà l’Eucaristia presidida pel cardenal Joan Josep Omella.

Finalment, vora la platja hi haurà un dinar de degustació llatinoamericà perquè els joves es puguin transportar a les terres panamenyes, a més d’un Lipdub.

Per més novetats

Es poden seguir totes les novetats a l’Instagram @esglesia_jove per veure testimonis i anar descobrint, mica en mica, les sorpreses que ompliran els dies.

Oració de la JMJ 2019

23 Octubre, 2019
Cafè Youcat obre la temporada amb la Regina Mary, una cristiana que va patir la repressió religiosa a l'Índia hinduista