De cor a cor

Entrevista a Maria Teresa Quintana, autora del llibre "De cor a cor" on recull reflexions sobre temes quotidians d’experiències que ha viscut

La Maria Teresa Quintana considera important donar una visió positiva de qualsevol instant de la vida. En el llibre De cor a cor (Claret) ha recollit reflexions sobre temes quotidians d’experiències que ha viscut. Quan escriu, els verbs més importants per a ella són: comunicar i compartir. Sempre procura trobar el punt positiu, malgrat les dificultats; i, a l’hora de transmetre-ho, fer-ho “des del fons del cor”.

La fe és molt important en la seva vida. Per què?

He passat per diferents èpoques: des de la religiositat que t’ensenyen de petita, les crisis que es van arrossegant fins que entres en una edat on et planteges les coses de manera diferent i arribes a una maduresa que t’asserena i t’adones que som uns éssers espirituals, preparats per a la transcendència. El món que ens envolta és molt bonic si no l’enverinem, però és finit i no dóna aquesta pau i alegria que tots anhelem. Necessito la fe per viure.

Per què cal una visió positiva de qualsevol instant de vida?

Ser positiu a la vida ajuda a caminar, a gaudir de bona salut física, mental i espiritual. Si vas amb un esperit negatiu, tot ho veus negre, difícil, pateixes i fas patir l’entorn i el cos va emmalaltint. La fe profunda dóna l’esperança per viure millor. Si procures estar ben connectat amb la divinitat i al mateix temps gaudint plenament del món tan bonic que Déu ha posat a les nostres mans, i que jo considero sagrat, l’esperit s’enlaira i l’alegria serena i profunda ens envaeix.

La clau de tot és la senzillesa?

Sí, la senzillesa és bàsica, perquè tothom t’entengui i se senti proper a tu, descobrint aquesta igualtat entre tots que ens fa caminar junts i ser solidaris. I això comporta la transparència per evitar malentesos i conflictes que deterioren la convivència, a vegades molt malmesa.

Entrevista realitzada per Òscar Bardají i Martín per al Full Dominical del proper 11 de juny.

23 Octubre, 2019
Cafè Youcat obre la temporada amb la Regina Mary, una cristiana que va patir la repressió religiosa a l'Índia hinduista