Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona > Sants i Santes

De celebració al Santuari de Maria Auxiliadora

El cardenal Omella assisteix a la parròquia salesiana de Sarrià amb motiu de la festa patronal

Amb motiu de la festa de Maria Auxiliadora, aquest 24 de maig, la família salesiana del Santuari- Parròquia (Santuari des del 1901 i parròquia des del 1968) de Sarrià dedicat a la Verge, va reunir-se per a la celebració patronal. L’arquebisbe de Barcelona Card. Joan Josep Omella, va presidir la missa, concelebrada amb el provincial dels salesians Mn. Ángel Usurmendi, i el director de la Obra Salesiana de Sarrià, Alexandre Damians

La feligresia ocupava des del primer fins al darrer banc del Santuari, amb una actitud joiosa per la celebració patronal. Tots restaven a l’espera de la tradicional recepció de la imatge de la Mare de Déu de Maria Auxiliadora, que va arribar fins als peus de l’altar a espatlles de quatre portants. Era segons el cardenal, un tret distintiu cap a la Mare de Déu, “per apropar-la a tots els presents”. “És una invitació a contemplar la Verge”, va exposar durant l’homilia.

Què ens demana?

L’arquebisbe de Barcelona, amb un to proper, va convidar els presents a mirar la Mare de Déu. “Escolteu allò que ens diu i què demanava quan va dir: Feu tot allò que Ell us digui!” – citava el cardenal-. Una crida, segons Omella, a ser “instruments de concòrdia i pau”, dirigida a cada un personalment, i a la comunitat parroquial en general. “Alguna cosa trenca les nostres famílies, en la societat, en el món occidental d’avui, i no podem deixar que la divisió s’instal·li entre nosaltres”, va advertir el cardenal. “Estimeu-vos els uns als altres i perdoneu-vos!”, va exclamar.

El Cardenal Omella va instar a ser “instruments de solidaritat i d’esperança” enmig la societat, des del mateix testimoni de trobada amb Déu. “Crist és camí, veritat i vida, i qui el troba veu la llum”, va dir. “Estem cridats a ser testimonis d’aquells que han trobat a Crist”.

Cintant paraules del Sant Pare, Omella va referir-se als fidels com “el sistema immunitari de l’Església”. “Vosaltres que poseu la confiança en Maria, gent senzilla, que no jutgeu, que viviu la solidaritat – els exhortava el bisbe- és en vosaltres on s’obren camins de transformació del món”.