«Cridats a escoltar»

Aquest dissabte 16 de febrer Tarragona acollirà la 4a Trobada Interdiocesana de Pastoral Juvenil

Podria considerar-se un oxímoron l’alienació de dos verbs com “cridar” i “escoltar”. Tanmateix, units per la preposició “a”, aconsegueixen complementar-se fins a formar un lema amb una clara intencionalitat: “Cridats a escoltar”. Així, l’Escola sant Pau de Tarragona acollirà el dia 16 de febrer la Trobada Interdiocesana de Pastoral Juvenil. Aquesta s’adreça als animadors de joves dels bisbats amb seu a Catalunya, amb un preu de 15€.

Aprendre a escoltar

Com diu el papa Francesc, “sentir és diferent a escoltar”. I és que darrere de cadascun hi ha un univers fet de sacrifici, temps, dedicació, relacions i cerca de la veritat. En un moment on només hi ha soroll, s’ha de practicar l’escolta. És un essencial per arribar al moll de l’os que s’amaga rere cada ànima, rere cada jove. De facto, tots tenim una crida interior a ser escoltats, a comunicar-nos. Ara bé, es tractaria d’una rotativa gairebé inherent. Escoltar i ser escoltat.

Francesc estableix 5 punts clau per establir i desenvolupar aquesta escolta:

1. Cuidar les paraules
  2. Buscar-ne la relació
  3. Sentir no és escoltar
  4. Escoltar no és fàcil
  5. Internet per afavorir l’escolta i les relacions

Una jornada amb tres ponències

Com deia Hannah Arendt, “El dret a tenir drets o el dret de cada individu a pertànyer a la humanitat hauria de ser garantit per la mateixa humanitat”. Doncs bé, la intenció que comparteix la 4a Jornada Interdiocesana de Pastoral Juvenil és precisament aquesta. Garantir i desenvolupar l’escolta dels joves: què els inquieta? què rebutgen? com se senten?

La jornada, doncs, tindrà tres ponències. La primera anirà sota títol “Els joves, la fe i el discerniment vocacional”, dirigida pels delegats de joventut de Catalunya i Mallorca. En segon lloc hi haurà la ponència: “Jesús i la dona samaritana” duta a terme per Pilar Lance Albajar. Finalment, es tractarà sobre “La meva experiència en l’acompanyament”, on els joves podran escoltar diferents testimonis. Serà un recull per descobrir i aprofundir en l’acompanyament.

23 Maig, 2019
La Parròquia de Sant Agustí del Raval es tenyeix de vermell per celebrar la festivitat de la patrona dels impossibles amb el bisbe Antoni Vadell
22 Maig, 2019
El reportatge de cristians perseguits exposa la greu situació de la llibertat religiosa al món