Pàgina d'inici > Noticies > Joventut

Corresponsals de Santa Teresa i Àvila a les comunitats parroquials de Barcelona

Finalitza la Trobada Europea de Joves amb una eucaristia d’enviament presidida per Mons. Blázquez en què han participat més de 500 joves de tota Catalunya

Punt i final a la Trobada Europea de Joves d’Àvila, que ha tingut una durada de cinc dies i ha aplegat a uns 6000 joves de tota Europa. L’encontre ha finalitzat amb una missa d’enviament que ha tingut present en tot cas la propera Jornada Mundial de la Joventut, que tindrà lloc l’estiu vinent a Cracòvia. En aquesta eucaristia, presidida per Mons. Ricardo Blázquez, president de la Conferència Episcopal Espanyola, s’ha aconsellat als joves que portin a les seves comunitats parroquials tot allò que han viscut i après al llarg de l’encontre, sobretot allò relatiu al seu creixement, aprofundiment i testimoni de la seva fe en el Senyor i en el seu amor a l’Església.

Després de la Vigília d’Oració de dissabte a la nit, els joves s’han llevat amb la missa de clausura en el pensament. Acompanyat per 35 bisbes, entre ells el bisbe d’Àvila, Mons. Jesús GarcíaBurillo, i el de Solsona, Mons. Xavier Novell, el president de la CEE ha presidit l’eucaristia, que ha començat amb la lectura d’un telegrama enviat pel Papa Francesc. En la seva homilia, Mons. Blázquez ha aconsellat els joves que col·laborin amb la seva presència i ànim a que l’eucaristia sigui “comunicació fraterna, alegria festiva perquè participem del pa de la vida eterna”.

Al final de la celebració s’ha beneït el quadre de la Immaculada que la monja Isabel Guerra ha regalat als joves. Aquest quadre peregrinarà per les diòcesis espanyoles per animar la participació en la JMJ de Cracòvia del 2016 i pretén ser un signe de comunió entre els joves de tota Espanya.

Fruits de la trobada

Sota el lema ‘En temps difícils, amics forts de Déu’, l’encontre ha estat una experiència de comunió entre els joves i l’Església, afavorint una trobada personal amb Crist i altres joves. Així molts d’ells s’han adonat que no estan sols i han pres consciència del seu lloc en la comunitat eclesial i de la seva missió social: testimoniar la fe en Jesús.

Seguint les passes de Santa Teresa, que continua essent un exemple actual per a tots, els participants s’han entusiasmat davant aquesta coherència i testimoni de la santa. Ara només els hi queda posar-ho a la pràctica a les seves comunitats parroquials.