Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

Corpus en diversitat

"Caminem Junts amb la diversitat” celebra el final de curs amb una jornada de convivència a Solsona i al Santuari del Miracle

El dia de la festivitat del Corpus,  el col·lectiu ” Caminem Junts amb la diversitat”.- Col·lectiu, que forma part de Càritas Diocesana i de la Delegació de Pastoral Social de l’Arquebisbat de Barcelona integrat per comunitats de migrants i parròquies amb presencia significativa de persones nascudes fora del país-, organitzà , com cada any , la convivència de final de curs.  Fou  la vuitena edició. En aquestes convivències  es visiten diferents indrets de Catalunya, enguany fou a Solsona i al Santuari del Miracle. Una ocasió per la convivència de les famílies,  per pregar junts i també per conèixer diferents indrets del País en que viuen , així com la seva cultura.

Van participar 437 persones de diferents comunitats, d’entre d’altres la comunitat xinesa, filipina, comunitat de Bisila, llatino americana i membres de les parròquies del Poble-sec, La Llum de l’Hospitalet, del Carme de Barcelona, de Sant Jaume de Santa Coloma de Gramanet, de Santa Anna de Barcelona i  algunes famílies  refugiades, procedents de Síria i altres.

La sortida dels 8 autocars , va ser a les 8 h. del matí. Acabats d’arribar a Solsona els van rebre les salves d’un grup de trabucaires. Durant el matí es visità la ciutat, que, amb motiu de la festa del Corpus, es trobava de festa. Els participants a la sortida van poder fruir del ball dels gegants i cavallers i de les diferents desfilades  que hi havia organitzades.  Especialment emotiu per a molts va ser la processó de Corpus a la plaça de la Catedral.

A la una del migdia se celebrà  l’Eucaristia a la catedral de Solsona. Abans de començar la litúrgia, el canonge Mn. Lluís Grifell ,  feu una amena explicació del significat de la Catedral i de la seva història i de la importància que té per  Solsona la Mare de Déu del Claustre. La Missa va ser presidida per Mn. Josep M. Jubany, delegat de Pastoral Social, i concelebrada per capellans dels diferents col·lectius. Com ja és habitual en aquests actes, el cants i les lectures foren en diferents idiomes.Tots plegats van dinar a la sala polivalent de l’ajuntament de Solsona, un moment intens de convivència on tots van portar menjar propi del seu lloc de procedència que van ocmpartir entre uns i altres.

A les quatre de la tarda, es va anar al Santuari del Miracle, a on els va rebre, en nom de la comunitat benedictina, el monjo Jordi Castanyer, que va explicar la historia del Santuari i el bonic retaule barroc. Va haver un moment, molt emotiu, quan una noia refugiada de Síria, va cantar amb armeni una cançó de dedicada a la Mare de Déu.

Caminem junts en la diversitat