Pàgina d'inici > Noticies > Càritas

Conxita Ribas: “No hi ha empreses solidàries, sinó empresaris solidaris”

Càritas Diocesana, a través del programa Entitats amb Cor, organitza una exposició que convida a fer un viatge per la història del patiment de moltes persones en situació d’exclusió social

L’àmbit de cultura de la sisena planta del Corte Inglés de Portal de l’Àngel aplega del 3 al 24 de març una exposició de Càritas Diocesana de Barcelona que convida a fer un viatge per la història del patiment de moltes persones en situació d’exclusió social. En aquesta iniciativa s’hi poden veure cartells de les campanyes institucionals que Càritas ha elaborat al llarg dels seus 70 anys, per sensibilitzar i denunciar les situacions de pobresa. Uns missatges que ens recorden que la solitud, l’atur, la por, l’exclusió i la incertesa són encara, malauradament, protagonistes del dia a dia de molta gent que tenim a tocar, al nostre costat.

Un camí al costat dels més vulnerables

Conxita Ribas, coordinadora d’Entitats amb Cor, afirma que “en aquests cartells es reflecteixen problemes, com el de la solitud de persones que s’han trobat sense feina, o sense casa. També els d’aquest nou col·lectiu de persones que podrien ser qualsevol de nosaltres i que de la nit al dia s’han trobat en aquest grup d’exclusió. En els cartells de fa uns anys veiem persones que estaven en pobresa des de fa temps i ara reflectim també aquests nous pobres”.

Es tracta d’una idea que ja porta mesos gestant-se, i que finalment ha derivat en projecte que ha estat possible a la col·laboració del Corte Inglés, que forma part del grup d’Entitats amb Cor.

“Quan vam començar els contactes amb el Corte Inglés volíem fer alguna cosa. I pensant en una idea tan impactant com són els cartells, que és allò que tota persona visualment li arriba al moll de l’os, vam decidir que fer un recopilatori seria una manera de posar a la gent en situació, i sobretot,  que cadascú dins la seva quotidianitat es pregunti: “jo què puc fer per ajudar a Càritas i a aquestes persones que estan en situació d’exclusió social?”, assenyala la coordinadora d’Entitats amb Cor.

Una empresa amb cor

Càritas Diocesana de Barcelona fa deu anys que desenvolupa un innovador programa de col·laboració anomenat Empreses amb Cor per promoure accions de Responsabilitat Social Empresarial (RSC) en les empreses compromeses en el desenvolupament del benestar social i amb les que compartim els valors de la solidaritat, la justícia, el respecte i la igualtat.

“Una empresa amb cor dins d’Entitats amb Cor, vol dir que aquesta empresa col·labora amb Càritas de diferents maneres. A través d’una donació econòmica, donant una prestació de serveis, amb un voluntariat corporatiu , organitzant esdeveniments o cedint espais per poder fer actes de difusió i sensibilització de l’entitat”, explica Conxita Ribas.

Aquest programa convida a fer un canvi de mentalitat per tal que a nivell intern de les empreses s’agafi una consciència i unes actituds per construir un món molt millor. “Nosaltres convidem a les empreses que ens acompanyin a fer aquest camí. Partim de la base que no hi ha empreses solidàries, hi ha empresaris solidaris. Quan ens acompanyen en el camí, van a visitar els projectes i veuen la nostre tasca s’engresquen i acaben implicant-s’hi molt més”, conclou.