Consciència ecològica

Entrevista a Carla Vidal, col·laboradora amb el Grup de Recerca de Sostenibilitat i Educació Integral (SEI)

Aquest 1 de setembre, se celebra la Jornada Mundial de Pregària per la Cura de la Creació, instituïda pel papa Francesc sota l’impuls de l’encíclica Laudato si’, en la qual mostra el seu compromís vers la situació preocupant del planeta, tenint en compte les tres dimensions de la sostenibilitat: econòmica, social i mediambiental. La Carla Vidal col·labora amb el Grup d’Investigació de Sostenibilitat i Educació Integral (SEI) i com a catequista de Life Teen fomenta «la importància de la conversió ecològica que ens demana el papa Francesc».

Serem capaços de mantenir una relació adequada amb la natura?

Estic convençuda que si «reconeixem el món com un do rebut de l’amor del Pare» (LS, 220) i «com una mare bella que ens acull» (LS, 1) serem capaços de convertir-nos ecològicament com ens demana el Papa. Ara bé, és importantíssim examinar les nostres vides per «poder reconèixer quina és la contribució que cadascú de nosaltres pot aportar” (LS, 19).

És possible fer un canvi de mentalitat?

Tots estem cridats a fer aquest canvi de mentalitat apostant per un estil de vida basat en el consum responsable. De fet, crec fermament que per assolir aquesta conversió ecològica necessitem tornar a bons hàbits que ja tenien els nostres avis.

Què aportarà el Sínode del proper mes d’octubre?

Penso que el sínode de l’Amazònia serà un nou impuls a la Laudato Si’, fent palès que l’ecologia integral que combat la crisi socioambiental, de la qual en ens parla el Papa, ha de ser un pilar fonamental en l’Església d’avui. Per aquest motiu, crec que aquesta conversió ecològica no ha de ser una nova evangelització, sinó que hem de reforçar la idea que tots som «protectors de l’obra de Déu» (LS, 217).

Entrevista realitzada per Òscar Bardají i Martín per al Full Dominical de l’1 de setembre.

20 Setembre, 2019
La trobada de la basílica de la Sagrada Família reforça la cooperació entre els directors de comunicació de grans empreses amb seu a Catalunya i l’Església Arxidiocesana de Barcelona