Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

“Sortim? Sí, sí, Sortim!”

Convocats per la delegació diocesana d'Apostolat Seglar, representants de 26 entitats i associacions del laïcat de l’Arxidiòcesi de Barcelona celebren la Jornada Anual reflexionant entorn el Pla Pastoral

La seu de la Delegació de l’Apostolat Seglar ha acollit aquest dissabte 12 de maig, més d’una cinquantena de persones, representants de 26 entitats i associacions del laïcat de l’Arxidiòcesi. La trobada va tenir lloc amb motiu de la Jornada anual d’Apostolat Seglar, que se celebra cada any, entorn de la Pentecosta. Enguany, el tema de treball era  “Orientacions i Propostes per a una conversió pastoral a l’Arxidiòcesi de Barcelona”, amb l’objectiu d’encarar el Pla Pastoral. L’encarregat de conduir la sessió va ser el director de Blanquerna – Universitat Ramon Llull (URL) i membre del Consell Pastoral diocesà, Dr. Andreu Ibarz, que va desenvolupar la xerrada a partir del títol:  Comunitats evangelitzadores, Sortim?, Sí, sí, SORTIM!

Subratllant el Pla Pastoral

La trobada es va iniciar amb una pregària i, seguidament, es va iniciar la xerrada. Durant l’exposició es va subratllar especialment la importància de la recepció del Pla Pastoral. Concretament, es va reflexionar amb quina dinàmica cal tractar-lo, com endinsar-se en ell, com prendre consciència… “Un temps breu, intens, important i participatiu”, exposa la delegada d’Aposotolat Seglar, Anna Almuni.

En relació al nou Pla Pastoral, es va analitzar la simbologia, “el panot”, el logotip que acompanya el lema “Sortim!”. Aquesta imatge, feta a semblança de la famosa rajola de Barcelona, suggereix quatre referències al carrer, per a posar-se en camí. Un recorregut encarat als cinc eixos: joves, fraternitat, discerniment, pobres i Jesús. Un camí fet des del realisme i a la ciutat.

Nova cultura en pràctica

Es va aprofundir en algunes “mirades” que cal evitar per donar pas a una “nova cultura pastoral”. Una nova manera de fer que afecta  tots els implicats, des de persones, comunitats, moviments o  associacions.

Ibarz va proposar unes claus d’interpretació, de lectura i d’aplicació centrades en: l’espiritualitat, l’anàlisi de la realitat i les propostes d’acció.

Es va reproduir un vídeo i les infografies que expliquen d’una manera didàctica i dinàmica allò que demana el Pla Pastoral. “Així, es va passar a una explicació clara i intuïtiva del mateix, que a la sala va despertar il·lusió i decisió de posar-se en marxa amb tota la comunitat diocesana”, explica Almuni. Es van presentar, també, tots els materials de suport per treballar-lo.

Després d’un descans, tots van desenvolupar una dinàmica plegats. A partir d’uns dibuixos del panot gegants es va analitzar el significat i valors. Els assistents se’l van endur, per tal d’aportar una tasca i ser dinamitzadors en les seves entitats.

Comiat i celebració

Amb la sessió finalitzada, es va donar pas a l’Eucaristia de celebració de la festa del laïcat. L’encarregat de presidir va ser el rector del Seminari Conciliar de Barcelona, Mn. Josep M. Turull, que va recollir el treball del matí. La celebració va ser el punt central, que va recollir l’experiència i els desitjos de SORTIR!

Finalment es va cloure la Jornada al pati del claustre de Sant Pau del Camp. Uns “moments de diàleg i un brindis per esdevenir  laics i laiques, involucrats en aquesta nova etapa diocesana”, explica la delegada d’Apostolat Seglar.