Pàgina d'inici > Noticies

Comunicat del Capítol de la Catedral de Barcelona

Davant les informacions aparegudes en alguns mitjans de comunicació sobre la possibilitat que s’hagin realitzat avortaments a l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau de Barcelona, el Capítol de la Catedral vol informar dels següents punts: 1 – L’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau de Barcelona forma part d’una Fundació Privada dirigida […]

1 – L’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau de Barcelona forma part d’una Fundació Privada dirigida per la MIA (Molt Il·lustre Administració), el patronat de la qual està integrat per dos membres designats per l’Ajuntament de Barcelona, dos per la Generalitat de Catalunya i dos pel Capítol Catedral de Barcelona. La gestió directa de l’Hospital, des de l’any 1990, la porta a terme una altra Fundació anomenada de Gestió Sanitària de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau, amb personalitat jurídica pròpia.

2 – En tot moment els representants del Capítol de la Catedral de Barcelona a l’Hospital de Sant Pau, s’han manifestat a favor de la vida humana des del mateix moment de la seva concepció i treballen perquè aquest principi sigui el que regeixi les actuacions de l’Hospital. Han seguit fidelment en aquest tema les orientacions de la moral catòlica, expressada clarament en repetides ocasions a nivell públic pel mateix cardenal arquebisbe de Barcelona, Dr. Lluís Martínez Sistach.

3 – En el moment en què van aparèixer les primeres referències als fets que ens ocupen, es va investigar fins a quin punt es corresponien amb la realitat, i la direcció de l’Hospital va informar que, d’acord amb els principis ètics en què s’inspira des de la seva fundació, no es practiquen interrupcions voluntàries de l’embaràs, encara que excepcionalment concorrin circumstàncies mèdiques que portin a actuacions que puguin tenir com a conseqüència la pèrdua del fetus.

4 – El Conveni Institucional de 1990, que regeix el funcionament de l’Hospital de Sant Pau, comporta el respecte als principis ètics i morals de l’Església Catòlica. En el cas que algun d’aquests principis hagi estat vulnerat es prendran les mesures adients per al seu compliment.

Mn. Joan Benito Tolsau

Mn. Josep M. Turull Garriga