Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

Comunicat de nomenaments a l’arxidiòcesi de Barcelona

El cardenal arquebisbe de Barcelona comunica els nous càrrecs per al proper curs pastoral

El Sr. Cardenal Arquebisbe de Barcelona, Mons. Joan Josep Omella Omella, havent escoltat el Sr. Bisbe Auxiliar, Mons. Sebastià Taltavull Anglada, així com els vicaris episcopals de les sis zones pastorals que inclouen els arxiprestats i parròquies de l’arxidiòcesi de Barcelona, atenent també peticions rebudes de superiors provincials religiosos, comunica la següent provisió dels nomenaments per al proper curs pastoral, nomenaments que es faran efectius el dia de l’inici del ministeri que s’encomana a cada prevere o diaca nomenat.

NOMENAMENTS PARROQUIALS

ZONA PASTORAL  1

Arxiprestat Sant Josep Oriol

Sant Ferran, de Barcelona:

• Rector: Mn. Jordi Gutiérrez Bassa

Agrupació de les parròquies de Sant Josep Oriol i de Sant Isidor, de Barcelona:

• Rector: Mn. Enric Termes Ferré
  • Vicari: Mn. Laurentino Toasiché Mososó
  • Adscrit: Mn. Josep Lluís Fernández Padró

Sant Sever i Sant Vicenç de Paül, de Barcelona:

• Vicari: P. Patrice Sabater Pardo, CM

Arxiprestat Sant Martí

Sant Joan Bosco, de Barcelona:

• Vicari: P. Joan Juncadella Claret, SDB

ZONA PASTORAL 2

Arxiprestat Guinardó

Crist Redemptor, de Barcelona:

• Diaca encarregat de la cura pastoral de la parròquia segons el c. 517, 2 del Codi de Dret Canònic: Mn. Jordi Albert Garrofé Trabal, DP (continuant el seu servei pastoral a l’Hospital de la Vall d’Hebron i a la Delegació diocesana de mitjans de comunicació social)
  • Adscrit: Mn. Antonio Wilfredo Díaz Muñoz, prevere extradiocesà estudiant a l’Institut Superior de Litúrgia, provinent de la diòcesi de Lurín (Perú)

Arxiprestat Sarrià

Sagrat Cor de Jesús del Tibidabo, de Barcelona:

• Vicari: P. Francesc Riu i Rovira de Villar, SDB

Santa Creu d’Olorda, de Barcelona:

• Administrador Parroquial: Mn. Vicenç Guinot Gómez

ZONA PASTORAL 3

Arxiprestat Provençals

Agrupació de les parròquies de Sant Paulí de Nola i de Sant Pere Ermengol, de Barcelona:

• Rector: Mn. Jordi Espí Vives

Arxiprestat Trinitat-Roquetes

Agrupació de les parròquies de Sant Marc i de Santa Bernardeta (amb centre de culte de Sant Lluc), de Barcelona:

• Diaca encarregat de la cura pastoral de les parròquies segons el c. 517,2 del Codi de Dret Canònic: Mn. Alfonso Caracuel Ayerbe, DP
  • Adscrit: Mn. Josep Rodado León

ZONA PASTORAL 4

Arxiprestat Sants-la Marina

Mare de Déu dels Dolors, de Barcelona:

• Rector: Mn. Wilson Muhire

Santa Maria de Sants, de Barcelona:

• Adscrit: Mn. Fréderic Djouyep, prevere extradiocesà estudiant a l’Institut Superior de Litúrgia, provinent de la diòcesi de Bafang (Camerun)

Arxiprestat La Torrassa-Collblanc

Agrupació de les parròquies de Sant Antoni de Pàdua, d’Esplugues de Llobregat, de Sant Enric d’Ossó, de l’Hospitalet de Llobregat i de Santa Gemma Galgani, de l’Hospitalet de Llobregat:

• Vicari: Mn. Lucas Pablo Prieto Sánchez

Arxiprestat L’Hospitalet de Llobregat

Immaculada Concepció, de l’Hospitalet de Llobregat:

• Rector: Mn. José Ignacio Moreno Guerrero

ZONA PASTORAL 5

Arxiprestat Badalona sud

Agrupació de les parròquies de Mare de Déu de la Salut i de Sant Jaume Apòstol, de Badalona:

• Rector: Mn. Salvador Roura Comas
  • Adscrit: Mn. Francisco Vidal Alonzo Alejos, prevere extradiocesà estudiant a l’Institut Superior de Litúrgia, provinent de la diòcesi de Suchitepéquez – Retalhuleu (Guatemala)

Arxiprestat Gramenet

Santa Maria, de Santa Coloma de Gramenet:

• Rector: Mn. Francesc Ortiz Porras

ZONA PASTORAL 6

Arxiprestat La Cisa

Agrupació de les parròquies de Mare de Déu del Pilar i de Sant Pere, del Masnou:

• Adscrit: Mn. Jean-Berder Kumbu Makaya, prevere extradiocesà estudiant a l’Institut Superior de Litúrgia, provinent de la diòcesi de Boma (Congo Central – RDC)

Arxiprestat Mataró

Agrupació de les parròquies de Santa Maria, de Caldes d’Estrac, i de Sant Vicenç, de Sant Vicenç de Montalt:

• Rector in solidum i Moderador: Mn. Xavier Grau Pont
  • Rector in solidum: Mn. Antoni Suriol Castellví (continuant el seu servei pastoral a l’Hospital de Bellvitge)

Maria Auxiliadora, de Mataró:

• Rector: Mn. Vicenç Mira Massaguer (continuant de rector a la parròquia de la Mare de Déu de Montserrat, de Mataró)

PERMÍS D’ABSÈNCIA DE L’ARXIDIÒCESI

• Mn. Custodi Ballester Bielsa, fins ara rector de la parròquia de la Immaculada Concepció, de l’Hospitalet de Llobregat: permís per a un any sabàtic.
  • Mn. Jordi Cussó Porredón, fins ara rector de la parròquia de Crist Redemptor, de Barcelona: permís per dos anys per tal d’exercir el ministeri en l’arxidiòcesi de Santiago de los Caballeros, de la República Dominicana.

JUBILACIONS CANÒNIQUES

S’accepten les peticions de jubilació canònica dels preveres següents:

• Mn. Josep Lluís Fernández Padró, rector de la parròquia de Sant Isidor, de Barcelona
  • Mn. Benet Jaso Adrián, rector de la parròquia de la Mare de Déu dels Dolors, de Barcelona
  • Mn. Salvador Torres Romeu, rector de l’agrupació de les parròquies de Sant Paulí de Nola i de Sant Pere Ermengol, de Barcelona

Nota: aquestes jubilacions canòniques es faran efectives respectivament el dia de l’inici del ministeri dels nous rectors nomenats per a aquestes parròquies.

Barcelona, 21 de juliol de 2017