Comunicar el bé

Entrevista a Irene Pozo, directora de continguts de 13TV i apassionada per la informació social

La Irene Pozo fa vint anys que es dedica a la informació social, un sector que l’apassiona perquè li permet “aprendre, investigar i visualitzar el que succeeix al món, a través de comunicar d’una forma “més humana”. Després del seu pas professional per l’Arquebisbat de Madrid i per Popular TV, el 2010 es va incorporar a 13TV, on actualment és directora de continguts i presenta els programes Informativo Diocesano i Crónica de Roma. Està casada i és mare de dos fills.

Per què et vas sentir atreta pel periodisme religiós?

Des de ben petita vaig tenir una sensibilitat especial per veure on era Déu en les petites injustícies del món. Quan vaig aterrar, per casualitat, al departament de Mitjans de Comunicació Social de l’Arquebisbat de Madrid, vaig conèixer una altra manera de veure, d’escoltar i de comunicar les coses. Llavors vaig entendre on era la veritat i van encaixar totes les peces del trencaclosques. I això no m’ho podia guardar només per a mi: les coses bones cal compartir-les!

És positiu ser creient per desenvolupar aquest àmbit del periodisme?

Sí, perquè tens aquesta predisposició de caminar cap a una comunicació més humana, que ajuda a veure les coses d’una altra manera. Cadascú de nosaltres cerquem la veritat per poder explicar-la. I aquesta veritat, tard o d’hora, pren forma. Només cal saber escoltar i confiar.

Per què t’omple donar a conèixer testimonis de persones que fan el bé seguint l’Evangeli?

Conèixer aquests testimonis i no mostrar-los seria molt egoista per part meva; mai no saps fins a quin punt pot ajudar una entrevista o un reportatge. Dono gràcies a Déu de ser instrument: crec que és una part important de la meva missió com a cristiana que, a més, m’ajuda a posar sempre la persona en el centre. Cal sortir als camins, com va fer Jesús, i contagiar-nos els uns als altres amb l’exemple de la seva vida. No podem ser cristians de sofà, com diu el Papa.

Entrevista realitzada per Òscar Bardají i Martín per al Full Dominical del 30 de juny