Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

Comença la Setmana de Pregària per la Unitat dels Cristians

El bisbe Sergi Gordo presideix per primer cop la celebració ecumènica recordant que "som pelegrins cridats a donar testimoni, personal i comunitari al món d'avui"

Com cada any, aquest 18 de gener ha tingut lloc l’inici de la Setmana de Pregària per la Unitat dels Cristians a la Catedral de Barcelona que serà present fins el 25 de gener. Es tracTa de la tradicional Celebració Ecumènica, que enguany per primer cop va presidir el bisbe auxiliar Mn. Sergi Gordo, amb els representants de les diferents confessions cristianes, entre aquestes, la comunitat ortodoxa romanesa, sèrbia, armènia, russa i del Patriarcat de Constantinoble, d’una branca de l’anglicanisme, i de pastors protestants, entre ells de l’Església Evangèlica de Catalunya, del Consell Evangèlic de Catalunya o l’Església Hillsong.

Autoevaluar-nos a nosaltres mateixos

La celebració, que va tenir lloc a la Catedral de Barcelona, va introduir-la el responsable de la delegació d’Ecumenisme, Mons. Jaume González Agàpito. Després de fer un repàs dels actes i successos més rellevants del 2017, va recordar l’objectiu de la celebració, que pretén examinar, davant el Senyor Jesús, si el nostre comportament, com a persones, comunitats i esglésies és realment és evangèlic i fidel al voler de DéuTanmateix, va presentar el 2018 com un “any de canvis i bons propòsits”, que durà com a lema: “La vostra dreta, Senyor, és forta i gloriosa” (Ex 15,6). Segons el delegat, aquesta consigna vol ser “l’afirmació de la dignitat humana, del tot inalienable però que sovint es veu enfosquida pel pecat”. “L’Acció de Déu vers la llibertat”, va dir.

En senyal de diversitat, van participar cada un dels representants de les confessions en diferents moments de la pregària, que va constar de la Paraula, diverses oracions, i el moment més solemne, quant es dóna l’abraçada de Pau. L’Evangeli es va proclamar en Català i Grec, cantat per l’Arximandrita de la parròquia ortodoxa i Grega, com a detall encaminat a contribuir en la unió dels cristians. Cristians diferents, però tots ells encaminats tots a proclamar les grandeses del Senyor.

“Som pelegrins de la unitat”

Durant l’homilia Mons. Sergi Gordo va recordar als presents, representants de les diferents confessions, com “ens uneix la fe en Jesucrist, Senyor i Salvador, i ens separen uns fets del passat”, alguns dels quals recordats recentment ambel cinquè centenari de la l’inici de la Reforma de Martí Luther. Tanmateix, va recordar les paraules de Sant Pau als cristians de Corint: “Germans, pel nom de Jesucrist, el nostre Senyor, us demano que aneu d’acord i que no hi hagi divisions entre vosaltres”. En aquesta línia, el bisbe Gordo destacar l’objectiu de  “fer visible la proximitat de Déu des de la unitat i l’amor”. “No precisament amb la saviesa de les paraules,- va continuar el bisbe- sinó també amb el testimoni d’una vida entregada a la causa del Regne”.

Mons. Gordo va assegurar com amb la celebració i la pràctica de l'”ecumenisme espiritual ens apropa i fa possible el caminar junts, com a cristians i cristianes, cercant de compartir un mateix camí amb Jesús i l’Evangeli”. “Som pelegrins de la unitat i estem cridats a donar testimoni, personal i comunitari, de Jesús i de l’Evangeli al món d’avui”, va afegir.

Abans d’acabar, de cara al nou any, va recordar que “cada pas és imprescindible i important”. “Serà bo que tots nosaltres i les nostres respectives comunitats en siguem ben conscients i ens posem, amb molta humilitat, a glorificar el Senyor”, va dir.