Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

Comença el curs d’Apostolat Seglar

La Delegació convoca una primera trobada el 5 d’octubre per presentar el programa del curs i continuar la reflexió

La Delegació d’Apostolat Seglar, que promou a l’Arxidiòcesi un laïcat adult, ha presentat la seva programació del curs 2016-2017. La primera trobada-reflexió es realitzarà el 5 d’octubre a les 19.00 h a la seu de la delegació, a Sant Pau del Camp (Carrer Sant Pau, 101), i té per objectiu encetar una reflexió que sigui d’anada i tornada amb les entitats. Els temes de reflexió programats són els seguents:

– Com ens veu la nostra societat de Barcelona? Què esperen de les nostres associacions i moviments de cadascú de nosaltres gent que volem viure l’Evangeli? A càrrec de Justo Sampayo, de l’Associació ACIT, Institució Teresiana.

– Quina hauria de ser la nostra aportació avui? Què no estem aportant a la realitat en què vivim? A càrrec de Cristina Losa, del Moviment Cristià d’Adults, Acció Catòlica General.

– De col·laboradors a corresponsables. A càrrec de Domingo Torres, del Moviment de Cursets de Cristiandat.

Després de les reflexions hi ha programat un moment de diàleg per parlar d’aquests temes.

Els altres moments de trobada d’aquest curs, per continuar la reflexió, seran els dies 8 de març i 27 de maig de 2017. Aquestes trobades tenen per lema “de col·laboradors a corresponsables” i la voluntat que les entitats d’apostolat seglar facin junts un tros més de camí i créixer en coneixement mutu i en sentit d’identitat i participació diocesana, tal com explica Anna Almuni, la delegada diocesana d’Apostolat Seglar, en un comunicat.

Escola de Primer Anunci

Aquest curs, la cinquena edició de l’Escola de Primer Anunci de l’Arquebisbat coordinat per la Delegació, tindrà un format intensiu. S’anunciarà oportunament el seu inici, amb intenció de concretar-ho amb els grups de persones interessades que ho han demanat o ho demanin. L’objectiu és poder arribar a més persones, especialment laiques, que vulguin comprometre’s a  ser agents d’evangelització, de primer anunci. La Delegació Apostolat Seglar proposa a les parròquies, escoles, moviments, associacions i centres a reconèixer les persones amb possibilitats de fer aquest servei per formar-les per aquesta tasca.

Projecte: “Vine i Veuràs”

Els equips de laics/ques que aquests anys passats han realitzat el curs de l’Escola de Primer Anunci, iniciaran o mantindran convocatòries expresses de primer anunci adreçades a persones que no freqüentin els ambients eclesials. Ho faran adequant-ho a cada parròquia, arxiprestat, moviment o associació amb la coordinació i el seguiment necessaris a nivell diocesà. La primera trobada del projecte es realitzarà el 18 d’octubre.

Consell, Junta i Comissió

També ja està programat el calendari de les Eucaristies del Consell d’Acció Catòlica: 2 d’octubre de 2016 i 7 de maig de 2017 a les 19.00 h a la Parròquia Santa Madrona (Carrer Tapioles, 10).

El Fòrum d’Organitzacions Catòliques d’Adults tindrà la seva assemblea general el 19 de novembre de 2016.

Com l’any passat, continuaran les sessions de cinema espiritual i concerts de cantautor  catòlics que es proposen als Centres Parroquials i Culturals.

Trobada de laïcat català

Després de l’exitosa experiència viscuda als darrers cursos, les Delegacions de les diòcesis amb seu a Catalunya, tornaran a aplegar-se per tal de continuar reflexionant junts sobre els diferents temes que tenen a veure amb el laïcat català. Serà a la IV Jornada d’Apostolat Seglar de Catalunya que tindrà lloc el 28 de gener de 2017 al Seminari Conciliar de Barcelona.