Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

Com es pot fer arribar Jesucrist als allunyats?

L’Escola Diocesana d’Evangelització oferirà formació teòrica i un entrenament pràctic en la metodologia del primer anuncia cristià

L’Escola Diocesana d’Evangelització inicia, a partir del 29 de novembre, una nova edició d’una proposta impulsada per l’Arquebisbat de Barcelona i que ja compte amb una trajectòria de tres anys. Les sessions es durant a terme diferents dissabtes fins el proper mes de maig al Seminari Conciliar de Barcelona. (horaris i programa)

El sentit de la proposta

L’objectiu principal d’aquest curs és “anunciar Jesucrist als qui no el coneixen i als que havent-lo conegut se n’han allunyat, senten la necessitat d’assajar nous formats pastorals per arribar a aquestes persones”, apunta la Delegada diocesana d’Apostolat Seglar, Anna Almuni.

Així doncs, durant aquestes sessions s’oferirà formació teòrica i sobretot, un entrenament pràctic en aquesta metodologia del primer anuncia cristià, proposat d’una manera planera, als qui per diverses raons vulguin tornar a sentir la proposta cristiana o vulguin sentir-la per primera vegada.

Metodologia i professorat

“La primera part de les sessions es dedica a una preparació més teològica, més catequètica, una preparació més teòrica. I després ja ve una segona part pràctica. Comencem a fer equips, diàlegs virtuals. Un fa de no creient, un altre de creient. Com i què li diries a un no creient”, pregunta Almuni.

Tota aquesta formació serà impartida per Xavier Morlans, professor de la Facultat de Teologia de Catalunya, i equip de laics amb experiència de primer anuncia, Tomàs Pedros, catequista d’adults i professor d’Història de l’art de IEM Tecla Sala, i la pròpia Anna Almuni.

A quin públic va dirigit?

Hi assistiran membres de les parròquies convidats pels rectors de l’arxiprest, representants i membres dels moviments i associacions de la Delegació Diocesana d’Apostolat Seglar, catequistes adults i equips de pastoral d’escoles cristianes.

“El perfil de l’alumne és un laic o laica, també algunes religioses i preveres, i l’edat aproximadament uns 40. Gairebé tothom és gent en actiu, parelles, joves i pares de família”, detalla la Delegada d’Apostolat Seglar.

Testimonis d’altres cursos

Les opinions a la finalització d’altres cursos ha estat molt positiva. Així ho valora Montserrat Claveras, alumna de l’Arxiprestat de Sant Josep Oriol. “Participar en aquest curs, a més de donar-me formació teòrica i pràctica per poder transmetre als altres la joia de la fe, ha fet tornar a bategar el meu cor al ritme de l’Esperit Sant”.

Per altra banda, Domingo Torres, alumne del Moviment de Cursets de Cristiandat, afegeix que “el curs ens ha donat una bona base conceptual i pràctica sobre el primer anunci cristià. Al mateix temps ens ha propiciat  l’ocasió de reviure la pròpia trobada personal amb Jesús, tot oferint eines i pautes per saber-la explicar amb intenció de suscitar-la en altres”.